lördag, oktober 15, 2011

Bad news

Lördagmorgon, barnen leker med tågbanan samtidigt som filmen bilar rullar på tvn. Inte riktigt så som jag föreställt mig denna morgon då jag hela tiden hade tänkt mig att vi skulle hämta hyrbilen nu... Men såklart var alla hyrbilar slut i torsdags då vi fick tummen ur o kolla. Det stod att en större bil skulle va ledig så vi bokade den men fick igår mail om att den inte heller var tillgänglig. Samtidigt så la Pelles kära kollegor in massa saker med deadline söndag så ist för o åka till Ikea så visade de sig att han skulle behöva jobba nu i helgen. Så vi hyrde aldrig från den dyrare bilfirman som hade bilar heller... Så ja, här är vi nu och jag är riktigt besviken för jag hade sett fram emot o köpa bebisprylar o få göra bebis lite verkligare här... Sen så skulle ju Alex födelsedagspresenter inköpas i Spanien där det är billigare men nu lutar det åt det dyrare alternativet där även ett mindre utbud o välja emellan finns :( Vi får se, kanske kan låna Annes o Brendans bil för o åka till Toys´rus i Algeciras men den bilen vågar jag nog inte ta till Ikea, den är inte stabil :P
Hyra bil får vi väl göra ett nytt försök på om några veckor, för nästa helg kommer ju mamma o Lasse <3 DET ser jag verkligen fram emot, saknar dem massor!

Senaste dagarna har jag varit rätt mentalt instabil, känns som jag är på väg o gå in i väggen... Jag orkar inte vara en bra mamma, jag kan inte ens hålla mig vaken på eftermiddagarna, ögonen bara glider igen när jag sitter framför datorn. 10h själv med barnen per dag utan knappt nån kontakt med andra vuxna gör mig tokig dessutom, och jag skulle nog kunna se till o träffa mina vänner lite mer men jag orkar inte... Moment 22, orkar inte vara själv, men orkar inte ge mig ut o träffa folk heller. Allt jag vill är o ha hem Pelle, men han måste jobb för nu har han helt plötsligt ansvaret för både svenska o finska marknaden och 2 färre o ge order till... Känns på nåt sätt fel... Allt känns fel just nu o allt verkar gå fel...

Men igårkväll var vi ute o åt med Trine, Johan, Annika o Håkan och de var riktigt trevligt fast jag var dödligt trött. Jag gjorde en deal med Pelle att han var ansvarig för barnen under den tiden för jag orkade inte mer ansvar... självklart kan man inte ignorera barnen när vi är ute tillsammans men Pelle hjälpte dem med maten osv medan jag kunde slappna av o ägna mig åt o umgås och äta min mat. Det var väldigt skönt!
En helg på spa eller nåt hade nog gjort mig gott, utan barnen, eller en helg iväg i största allmänhet... men tja, inte genomförbart just nu...

Inga kommentarer: