tisdag, oktober 25, 2011

Igår regnade det här, oj så det regnade. Och jag insåg att jag har ingen jacka här... Jorå så jag blev blöt. Och såklart hade jag flera ärende ute igår. Först skulle Jamie lämnas, sen skulle jag till doktorn o så affärn... Köpte ett paraply i affärn men blåste även småspik så det vek sig o var inte till jättestor nytta... Hem o byta kläder o ta de lugnt lite innan Jamie skulle hämtas o nästa uppsättning kläder blev blöta.
Sen när jag gjort de jag skulle så blev de såklart sol... Och idag är de strålande sol ute igen. Så antar att regnperioden inte är här helt o hållet än... Men tror helt klart Pelle får köpa sig ett regnställ o ett par vattentäta skor då han ska bo här under regnperioden. Jag o Alex missar ju den perioden o får leva med snön i Sverige. Tur Alex kan ha Jamies overall sen tidigare år så vi slipper köpa en ny för bara ett par månader :) Själv har jag en vinterjacka sen jag var gravid med Jamie som borde passa. Och när bebis är född får mitt regnställ från Sverige följa med hit!

Till helgen blir det Ikea, ja bilen är bokad o bekräftad så det blir faktiskt av den här gången! Ska bli skönt o känna att det är förberett här sen, så vi inte behöver fixa sånt när jag o bebis kommer hit. Vagn o bilstol tar jag väl med mig i samband med att vi flyger hit. Vad mer behöver man egentligen?
I helgen ska vi även uppsöka ett shoppingcentrum i Spanien o se om vi kan hitta ny skor till Pelle o lite annat smått o gott :) Ingen helg Pelle längtar efter med de gör jag!

Inga kommentarer: