onsdag, oktober 26, 2011

playdate

Idag har jag en bra dag! 3 kvällar i rad har Pelle masserat min rygg o den har blivit bättre o bättre, idag har jag nästan inte känt av den förrän nu, och nu förtjänade jag det efter att ha städat o grejat. Synd bara att jag inte har nån som kan knåda ryggen på mig i Sverige, men om jag kan få må bättre fram tills dess så är det alltid nåt!!

Ja så vi började dagen som vanligt med tv, frukost o påklädningen o så gick vi till skolan där vi lämnade Jamie o mötte Lindsay o hennes barn. Jag o Alex skulle hem till dem på playdate. Dem bor på andra sidan flygplatsen o jag har aldrig innan fattat att det ligger ett så stort bostadsområde där. Det tillhör MOD (Ministry of defence) så bara anställda där får bo där och som löneförmån får Lindsays man bo gratis i det stora hus dem har, så gissar han är rätt högt uppsatt. O området var inte alls så ljudstört som jag trott.
Det var iaf väldigt trevligt o vara på playdate hos dem, men Alex och hennes son Joe har lite svårt o kommunicera så blir mest att dem leker på olika håll. Lindsay har även en liten bebis Naomi och en äldre dotter Faith som går i Jamies klass så hon har fullt upp :) Tja var trevligt o prata lite med en annan mamma som går hemma även fast vi inte riktigt kör på samma uppfostringsteknik... Det här med smisk som hon hotar med är inte min grej...
Vi gick tillsammans o hämtade stora barnen men sen blev det olika håll. Jag o grabbarna gick hem där det blev lite pyssel. Eller grabbarna målade o klippte medan jag slängde gamla tuschpennor o vässade alla färgpennorna så dem går o använda o gick igenom berget med teckningar som legat i bokhyllan... Detta resulterade i städlust så nu har jag fått röjt upp o dammat huset så maken kan dammsuga när han kommer hem ;) O så fick vi oss lite lunch, inte illa det. Men nu är jag trött så förutom o städa toaletter o hänga tvätt så blir de nog soffan fram till P kommer hem. Inte för att han blir hemma så länge idag men ett par timmar iaf, sen ska han på Håkans födelsedagsmiddag. Hade gärna gått jag också men de blir för sent för barnen :(

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gillar den nya looken på bloggen, nice one!! /Marri