söndag, oktober 31, 2010

Jul osv

Idag är Jamie pigg och precis som vanligt... från att skrika hysterisk i smärta till helt vanlig utan något ont i örat? Jag undrar vad det var? Lock i öronen från när vi badade? ett dygn fördröjt då... Nä jag vet inte, tycker det är lite skumt. Kanske återkommer ikväll, vi får se. Mamma sa att det kan värka hål och att smärtan då avtar så kanske är det som hänt. Ska diskutera det här med min man o se vad han tror. Vill ju inte han ska gå runt med ett hål i trumhinnan eller något...

Insåg just att om 1 månad åker julpyntet fram :D Ja jag ser fram emot det :P Det ska bli så mysigt med jul! Vi har inte helt bestämt hur vi ska fira jul. Jag vill helst fira jul i sthlm men Pelle är splittrad, han vill fira hemma eller i sthlm om han kan övertala sina bröder att även dem ska fira där. Stenungsund lockar inte mig det minsta iaf, jag är trött på o flänga runt mellan föräldrar, äta fler julmiddagar och dubbla tomtebesök. Jag vill att julen ska vara en lugn o trygg familjehögtid med massa god mat och mys, levande ljus, musik, kramar, en samlad familj där man delar glädje utan förbehåll. Jag tror att vi kan få allt det i sthlm hos mina svärföräldrar där ingen klistrar på ett fejk smile utan dem skrattar o ler för att dem menar det :) Min familj är inte kall och tråkig på något sätt men med massa låtsassyskon och pressat schema så blir det alltid något konstigt som händer.
Julklappar har jag redan hyfsad koll på, allt är inte inköpt men jag vet vad som ska inhandlas i stort sett. Pelle är ett problem dock... Har ett par grejer till honom men allt annat jag vet han skulle uppskatta är för dyrt just nu. SÅ jag vill hitta nåt någorlunda billigt men ändå rätt för honom. Den jäkeln fyller ju dessutom år i december så måste komma på 2 bra saker....
Nu måste jag också skriva en önskelista var åt barnen som inte innebär för mkt leksaker o drunkna i... Det är inte det lättaste...
Våran önskelista är klar, massa tråkiga praktiska saker men samtidigt så hellre praktiska saker än massa krims krams vi ändå inte kommer använda :)

Idag har jag städat och satt en tvättmaskin, vattnat blommorna och lite annat praktiskt här hemma. Känner mig nyttig. Och då klockan är vriden tillbaka en timma så har man hunnit med massor tidigt på dagen :)

Inga kommentarer: