tisdag, oktober 12, 2010

Bror duktig idag


En vecka innan Alexanders 2-årsdag åkte spjälsäng o skötbord in i förrådet! Stor kille har han blivit :) Ja blöjor har han fortfarande men vi använder så sällan skötbordet så jag stoppade undan det och beredde plats för annat smått o gott. Har möblerat om hans rum och tagit upp lite saker från Jamies rum som varit så smockat. Fick också offra ett vardagsrumsbord men det gjorde inte så mycket. Alex rum blev väldigt fint och Jamies lite mindre trångt så jag är nöjd :)
Sen idag har jag fått rett ut lite papper och ringt några samtal, jag har även sökt ett par jobb så jag känner mig väldigt duktig.
Just nu tar jag paus från städandet, grabbarna målar så det är lite lugnt o skönt :) Men ska strax ta tag i skiten igen så jag kan påbörja nästa projekt - trädgården. Idag har jag bestämt mig för att få med Pelle ut så även han kan lyfta lite sten så vi kan bli klara någon gång! Sen ska vi bara skyffla lera o så invänta våren i när det kommer till trädgården. Tänk o kunna gå ut och bara leka med barnen ist för att skyffla och härja!
Träning får det bli när barnen sover om det finns någon energi kvar till det... sit-ups o armhävningar måste det bli iaf! Wii är risken att jag inte kommer orka med.

Jamie tjatar om att få åka till gamlamormor så ska se om vi inte kan åka dit imorgon :)

Några fler bilder från helgen:

Gabbe, Emma o Alex
Häftigt träd på min gamla skola

Jamie-boy

Inga kommentarer: