måndag, oktober 04, 2010

ser ett litet ljus i mörkret

Ja idag kan jag se ett ljus där borta i tunneln, och nej jag är inte på väg o dö ;) Men Pelle har varit på sin andra intervju i Uddevalla och jag har fått ringt ett städföretag ang att bli timvikarie. Pelles intervju verkar ha gått bra och jag verkar vara timvikarie på iss städfirma. Dem var i stort behov av vikarier och eftersom jag ahr erfarenhet av o städa då jag jobbat på hotell, sjukhus och kontor som städerska så blev hon genast intresserad. Att jag har tillgång till bil och barn såg hon också som positivt :) Visst är det bara vikarietjänst som i att dem ringer in mig men hade dem ont om vikarie så finns ju chansen till rätt mkt jobb ändå. Jag har väl också kommit fram till att jag vill plugga vidare. Så jag ska börja kolla runt på utbildningar, för jag vill inte jobba som städerska eller vårdare under resten av mitt liv... Jag har ju min dröm och nu ska jag faktiskt försöka förverkliga den också. Så först hitta en lämplig utbildning, sen plugga som ett djur för att kunna få dem jobb jag faktiskt vill ha för att senare i livet kunna göra det jag alltid drömt om, öppna mitt Bed and breakfast!
Känns skönt att ändå ha en konkret plan! Nu är det bara till o förverkliga planen också :)

3 kommentarer:

Maribel sa...

skönt att du har börjat ta tag i saker och ting. Blir roligare att läsa din blogg då också. Lycka till!! Kram Marri

Freddie sa...

U go girl! Heja heja! Kram

Sandra sa...

Man blri sa glad av att alsa det har inlagget sa du anar iten, Kanns som inspiration till att ta tag i livet for mig ocksa :>D tack!!