torsdag, oktober 14, 2010

Träning o jobb

Idag har jag haft fullt upp, spenderat kanske två timma hemma på hela dagen! Men det känns bra. Först imorse hade vi sjukgymnastik o när vi kom hem såg jag att C hade ringt så medan jag gick med Nalle ringde jag upp henne o hon ville att jag skulle jobba. Tjugo minuter senare var jag på väg hem till henne. Det gick fint o jobba, roligt! Har varit lite orolig för att det inte ska funka pga personkemi osv men det klaffade fint. Inga avancerade uppgifter, idag har jag till största delen kört bil.
Kom hem runt sex, åt lite middag o kramade på mina pojkar som verkligen saknade mig. Dem är inte vana att mamma är iväg på det sättet. Alex ville bara kramas, mammas lilla älskling! Jag har saknat dem också men nu blir det en vecka med dem hela dagarna så jag kommer nog få en överdos ;)
När barnen var i säng vid sju så hämtade Emma mig för vattengympa. Det är så härligt, idag har jag verkligen fått rört mig med både vattengympa och sjukgympa + jobb :)
På det hela har dagen varit bra, men känns fattigt med bara en timma med barnen, hoppas att det inte alltid blir så här sena arbetspass!

EN annan bra sak som jag insett dem senaste dagarna är att jag helt plötsligt inte har samma behov av sötsaker. Jag ser ett direkt samband med min fina helg och att jag mår psykiskt mycket bättre. Min slutsats är alltså att sötsuget sitter psykiskt, som en lugnande medicin när jag mår dåligt. Jag ahr alltid innan trott att det finns nån fysisk aspekt i det hela men det verkar det inte alls göra. Lite pepp från Martin och en fin helg med familj o vänner har alltså fått mig tillbaka i sundare vanor. Men vi ska inte ropa hej, det har bara gått 4 dagar, men dem dagarna bör ju ha varit dem svåraste.
Jag säger inte att jag ska sluta med söta saker, nej, men jag vill återgå till nån gång i veckan ist för varje dag. Tränat har jag iaf gjort 3 gånger denna veckan + situps igårkväll.

Ekonomin är fortfarande osäker, but hey I feel good!

1 kommentar:

Pernilla sa...

Va kul att det funkade fint på jobbet ;) Får du fortsätta?
Många Kramar!