söndag, september 19, 2010

Val

Val idag. Ett jävla liv är det på allt och alla, vissa gillar ditt o andra datt. Så är det, vi är olika...
Det stör mig att folk i valtider tycker att det är så accepterat att snacka skit om andra, kalla dem fula saker och döma folk utan någon större efterforskning.
Det är öppet accepterat att kalla andra idioter för att dem inte tycker samma sak som än själv. Jag tycker detta är sjukt! Ta ställning, försök övertala folk på civiliserat sätt med vettiga argument. Men sluta kasta skit, döm inte utan efterforskning, skärp er och väx upp!
Vuxna människor som beter sig som småbarn. Familjer hamnar i fejder, vänner kritiserar vänner och slutar kanske som ovänner. Jag har vänner som röstar på båda blocken, jag vågar inte ta upp politiken när jag träffar folk för osämja uppstår så snabbt bara för att man har olika åsikter. Herregud, utanför politiken, hur ofta har man samma åsikter om allt? Nä inte ofta! Bråkar vi och säger att våra nära o kära är dumma i huvudet så öppet annars? Nej inte jag iaf.
Jag gillar inte politik, det tar fram det sämsta ur alla...
Vi är olika, det är bara så. Vi tycker olika.
Det är kanske lite skrämmande hur regeringen kommer se ut nu, då nog inget kommer fungera ordentligt efter det här men det är ju vad svenska folket vill. Ni som inte röstat kan inte klaga, och ni som har röstat har fått er röst hörd. NU är det upp till politikerna att lösa det här, det är det vi betalar deras löner för och det är därför dem är valda.
Jag personligen tycker att det är skönt att det är över, att vi kan återvända till ett normalt liv utan smutskastning!

Inga kommentarer: