torsdag, september 23, 2010

Djurliv

(Bilden är lånad)


Vi har ett rikt djurliv har jag märkt under sommaren och hösten, ja jag menar det vilda.
Man kan ju inte åka någonstans i kvällningen utan att se rådjur. Älg har jag sett vid flera gånger, bland annat stod det en i diket i måndags när vi körde hem, den var lite för nära bilen... Även går kom det en älgko och en kalv vandrande mot vägen...
Räv har jag sett också flera gånger, i sthlm sprang det en över gräsmattorna när jag o Nalle promenerade förbi. Och igår så såg jag en räv i en fårhage bland fåren, hur det dramat slutade vet jag inte men jag hoppas att räven gick därifrån hungrig!
Harar har jag också sett min beskärda del utav.
Jag är väldigt tacksam över att jag lyckats undvika o köra på alla dessa fantastiska djur under mina bilfärder. Det är underbar med ett rikt djurliv i naturen, men dem kan stanna i skogen tycker jag!

Inga kommentarer: