tisdag, september 14, 2010

En lååång dag

Det har varit en jävla dryg dag. att ha 2 småbarn som är lite småsjuka är inte roligt! Dem vill så mycket men orkar inget vilket resulterar i en massa tjat och gnäll... Jamie har nog sagt 100 gånger idag att han har så tråkigt och mitt svar har varit "ja det är tråkigt o vara sjuk". Jag försökte pigga upp dem genom o baka lite, det slutade med mer gnäll och halvtaskiga kakor... Vi var ute en kort stund men dem kan inte göra något själva så det var inte heller kul. Nä en väääldigt lång dag har det varit...
Men jag har iaf fått röjt mitt skrivbord vilket var välbehövligt och vi har ju fått halvbra bondekakor och en lite småbränd drömtårta o äta av...

Imorgon hoppas jag att barnen är feberfria så vi kan hitta på något utan gnäll. Tanken är att åka in och rösta och gå till banken. Sen ska Pelle till sjukgymnasten och då kunde jag o ungarna leka i parken. Men vi får se vad morgondagen för med sig... Den kan bara bli bättre än denna!

På torsdag hoppas vi komma iväg till sthlm, eftersom båda grabbarna hade låg feber imorse och jag tror Jamie var feberfri ikväll så borde det gå. Komma bort från alla bekymmer här hemma vore kanske inte helt fel iaf. Man kanske kan tänka på något annat för en stund. För även om det är spännande o söka jobb så är det jobbigt med den ekonomiska tyngden...

Idag har jag flyttat in dvd-spelaren i Jamies rum för o slippa se barnfilmer hela tiden! Jag har dessutom kopplat Pelles laptop till tvn så nu kan jag streama till tvn! Så just nu rullar stargate sg1 på tvn, väldigt härligt o se på storskärm!
Imorgon kommer dessutom tv-killen och kan förhoppningsvis fixa vår parabol så vi kan se på vanlig tv igen. Över en vecka utan tv är faktiskt inte så skoj! Lagom tajming tills vi åker bort igen...
Och appropå saker som är sönder så grävdes ju vår telefonkabelav, den är fullagad och det funkar inte direkt problemfritt. Idag när det blåser apa ute så försvinner uppkopplingen titt som tätt. Vi bara måste få den fixad ordentligt den också. Jag hatar o ha sådan här grejer som irriterar i vardagen, vardagen är tuff som det är ändå...

Nu ska jag se om jag kan skaka liv i linan igen så jag kan publicera detta inlägg också...

Inga kommentarer: