onsdag, september 08, 2010

Idag, imorgon, till helgen o nästa vecka

Idag har varit en trevlig dag! Vi har varit lediga hela familjen tillsammans och vi har inte grejat ett dugg! På förmiddagen åkte vi in till Lysekil för att promenera, vi gick bort mot stångehuvud/Dona. Alex somnade i vagnen och Pelle blev väldigt trött så vi stannade för att fika, sen vilade Pelle på gräset en stund medan jag o Jamie klättrade i berg o gick på upptäcktsfärd. Var himla härligt o få lite kvalitetstid med bara Jamie! Han har blivit så stor min lilla kille!
När vi sedan promenerade tillbaka till bilen så sprang vi på Jeanette och blev stående o pratade en stund, kul o springa på henne. Hon gav mig en fin komplimang ang vikten och jag önskar jag kunde suga i mig men vågen säger att det inte blivit någon större ändring. Sen försökte jag ge en komplimang tillbaka men jag vet att det inte lät som det, men Jeanette, jag menade det, du är väldigt fin i mörkt hår :)
Sen när vi kommit hem så fick vi besök av Jannike o hennes 3 söner. Minstingen somnade hos sin mamma men dem andra 2 lekte och bråkade med våra pojkar. Var trevligt med lite skitprat samtidigt som barnen blev aktiverade :)
Efter att dem åkt hem hände här inte så mkt, vi åt middag och så...

Imorgon ska jag till Uddevalla o Torp för att träffa Pennan. Jag hade även tänkt spendera mina sista födelsedagspengar för oavsett ekonomikris vill jag gärna få unna mig själv något. Alltid annars slutar det med att jag köper till barnen... Ska bli kul o träffa Pennan igen, skönt o göra det utan barnen som gnäller o drar i en hela tiden också!

Till helgen ska Pelle till Kumla och spela poker så på Fredag kommer Becka hit för att agera sällskap, eller nåt... Vi ska iaf ha en mysig helg tillsammans är tanken :) Ska bli roligt! Vi pratade om pysselhelg men vi får se vad vi mäktar med :)

Nästa vecka börjar mitt liv officiellt som arbetslös med enbart 15h hos dagmamman för barnen och jobbsökande. Fast jobbsökandet har jag redan börjat kolla runt på, är rätt taggad faktiskt! Verkar som jag abra behövde en sådan här spark i röven för att komma mig ut i världen.
Annars nästa vecka så hade vi tänkt åka upp till sthlm då vi är bjudna på 50årskalas och lite annat. Ni sthlmare som vill ses, hör gärna av er för vi är inte uppbokade helt! Vi åker nog upp onsdagen eller torsdagen o hem på söndagen eller måndagen där efter. Vi har itne tagit några beslut än :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Komplimangen blev förstådd :)