tisdag, september 07, 2010

Mitt liv tillbaka!

Japp, dräneringen är klar, brunngrävande och rördragandet klart. Trädgården är en annan historia... Här ser ut som en leråker med rörbitar, tegelpannor, stenplattor och rester av asfalt överallt. Ett antal buskar har fått sätta livet till under dräneringen, men det är ifall bara uppröjandet kvar! Vi behöver så nytt gräs och plocka undan men iövrigt så kan livet gå tillbaka till det normala! Jag hoppas kunna bygga en fin lite uteplats med hjälp av plattorna vi fått över nu när marken ändå är uppgrävd o så. VI får väl se hur det blir med det....

I övrigt så känns det som jag fått mitt liv tillbaka, även fast iom att Pelle blivit av med jobbet det kommer bli vissa ändringar. Jag kommer troligen lägga mitt bolag vilande och bli arbetslös... Det känns väldigt misslyckat men då kan vi få A-kassa och så får Pelles bolag fakturerar alla inkomster vi har via bolagen. Jag vill ändå inte jobba med detta för all framtid så nu är det dags att börja söka sig vidare. Tills dess att jag hittar något så kan vi dessutom få in lite pengar via A-kassan så vi överlever. Den här dräneringen har inte direkt förbättrat vår ekonomiska situation då pengar har sprungit iväg snabbare än kvickt... Men nu har allt vi har jaft akut behov o göra med huset blivit gjort! Nästa investering i huset bli o dra om elen men det får nog vänta ett tag...

Men iom att dräneringen är över så kan jag äntligen tvätta igen! Jag kan också städa o se att deet har någon effekt, även fast jorden o leran kommer kvarstå där ute så kommer vi kanske inte springa runt i den riktigt lika mycket, speciellt kommer vi inte dra in den med kläderna i hela huset något mer. Det ska bli så skönt att få städat här inne och röja undan dem 7 maskiner med tvätt som ligger o väntar, eller det är bara 5 kvar nu...
Nu ska jag ägna min tid åt att damma o dammsuga innan grabbarna ska hämtas, får då blir det nog till o plocka lite i trädgården, det man kan göra så här långt. Till exempel platta ut jord, flytta plattor och rör och sånt. Sen får vi köpa gräsfrön o lite jord någon dag, men allt har sin tid... Nu blir det till o försöka finansiera hela kalaset innan nya investeringar blir gjorda... Bara det blir en enorm utmaning, wish us luck!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad var det nu ditt företag jobbade med Nathalie? Jag fattade aldrig det..Pelle driver nån typ av web baserad marknadsföring om jag inte missminner mig?