onsdag, september 15, 2010

operation?

Nu så har min doktor ringt och jag har fått bekräftat att korsbandet är av i knät. Han meddelade också att en menisk är skadad. Inget av dessa två saker läker så jag lutar väl mer och mer åt en operation. Jag ska prata med min svärmor och min sjukgymnast om åsikter också. Sen så ska jag till läkaren i oktober och då skulle han känna lite på knät. Vi får väl se vad vi alla kommer fram till. Jag vill helst inte operera men jag vill inte heller leva med värk och instabilitet... Tur jag inte behövde ta beslutet på stående fot!
Det som talar emot operation är själva ingreppet vilket jag är rädd för, sprutorna och så tiden efter som kommer bli värre ifråga om smärta o värk än det är idag. Och min sjukgymnast sa att det senaste rönet ang korsband som är av är att man helst ska försöka träna det. Dock går det väl inte o träna bort smärtan i menisken...
Det som talar för är att jag isf skulle få ett fungerande knä igen, stabilt och när det läkt utan värk...
Ja jag vet inte... Operation låter lite lockande men väldigt skrämmande...

Inga kommentarer: