måndag, september 13, 2010

Söka jobb

Jag sitter och pillar på personliga brev till olika jobb jag tänker söka. Det är svårt att ta fram dem bästa sidorna i sig själv hela tiden och förklara varför just jag ska få det jobbet. Fast det är rätt roligt när man lyckas och man själv tycker att man verkar intressant. Alltså hm det lät ju inte bra men jag menar att man tittar på det som utomstående typ o tycker det verkar som en shysst person :) Haha...
Vissa jobb ligger lite långt bort och pendlingen skulle bli rätt dyr men man måste ju söka för annars kanske man ångrar sig. Och känner man att det inte lönar sig i slutändan så måste jag ju inte tacka ja, eller det kanske man måste? Vet inte hur det funkar med A-kassa o skit. Oavsett så löser det sig.
Några jobb verkar riktigt roliga och jag tror dem skulle passa mig perfekt, tex personlig assistent. Fast då behöver vi nog snart skaffa en till bil, men får man två inkomster så klarar man ju det.

Känner mig taggad o hoppfull inför framtiden!

Inga kommentarer: