fredag, september 03, 2010

En olycka kommer sällan ensam

Se där ja, jag trodde ju det skulle vända nu, turen alltså. Men det sägs ju också att olyckor sällan kommer ensamma... Företaget Pelle har jobbat för är nystartat och det har inte dragit så mkt pengar dem hade trott så nu har dem inte råd att ha kvar Pelle :( Det ställer till det en hel del för vår ekonomi, faktiskt jävligt mycket. Vi kommer nog att klara det men det blir ett himla pussel en tid fram över... Känns surt att vi drog igång detta dyra projekt med dräneringen bara, men vi kunde ju inte veta hur det skulle bli. Och att få fixat dräneringen var ju viktigt men ändå surt...
Vi har pratat mkt om det under dagen, det här med ekonomi och vi tror vi har lösningen iaf. Lite ljusare känns det eftersom Pelle är en sådan fantastisk människa och istället för att gräva ner sig så ser han det positiva! Sen har han ju sådana kontakter inom spelvärlden att en kille hade ringt till vd på en stor pokersajt och den sajten ville ha Pelles CV med en gång :) Så vem vet, kanske slutar bättre än det började. Men jag är inte riktigt lika mkt optimist som Pelle, ni som känner mig vet ju att jag snarare är lite överdrivet negativ, så jag tänker inte drömma utan försöka hålla kvar oss på jorden, varken under ytan eller uppe bland molnen ;)

Sen vill jag skänka all min kärlek och styrka till Pelles mormor som kämpar mot cancern! Du är stark! Vi tänker på er hela tiden! ♥

Inga kommentarer: