torsdag, september 02, 2010

Bildextra!

Sitter här och väntar på att barnen ska somna, sen förväntas jag gå ut och slita med grävning och annan skit. Jag är inte helt bekväm med o gå ut i trädgården medan barnen sover men jag vet att Carl blir väldigt sur om jag inte gör det. Blir till o låta dörr o fönster stå öppna så man hör dem om det är något.

Dräneringen går framåt, långsammare än vi hade hoppats men det går iaf. Jag har varit med hela dagen idag men är mycket meck med saker som ska handlas eller som inte kom med i beställningar, hantverkare som inte dyker upp osv. Skulle inte förvåna mig om detta håller på även i helgen. Men jag hoppas vi slipper det då vi får gäster då... Men som vanligt när någon gör en tidsplan så tar det minst dubbelt så lång tid, verkar vara standard på sådana här saker. Så om någon nån gång håller sig till tidsramen så får väl jag en mindre chock ;)

Imorgon ska jag på magnetröntgen av mitt knä. Hoppas det är trevligare o röntga knät än det var o röntga hjärtat, men ska nog gå bra. Ska om inte annat bli skönt o få ett svar vad det är med knät.

I tisdags var vi hos Pennan eller Pernilla som hon heter och hälsade på. Pennan var min bästa kompis under högstadiet men under gymnasiet gled vi lite ifrån varandra då vi pluggade på olika håll. Vi har inte varit bra på o ses sen dess men hon är en av dem unika vänner som man kan fortsätta där man slutade med. Det är så himla skönt! Nu ska vi dock försöka o ses lite oftare än det blivit dem senaste åren, men ändå skönt att ha en sån vän :)
Vi hade väldigt trevligt hos Pennan. Grabbarna var i himlen, Alex när han fick sitta i traktorn och Jamie när han fick rida på lilla Nelson. Själv var jag nöjd över att få träffa Pennan och få se hur hon har det!

Här kommer ett urval bilder från senaste tiden....

Hos Pennan

Pennans busiga kisse

Jamie sitter redan som en kung på hästryggen!
Alex i paradiset, eller tja, i en traktor :)

Dränering...


På äventyr med barnen,
Vi var en stund o klättrade i berg igår


Och så från dagens tur på stranden, många bilder blir det :)
Var helt underbart att få en timma själva på stranden i solen!


^^Dagens favoritbild ^^


Vill ha min nya kamera NU!

Inga kommentarer: