tisdag, mars 19, 2013

Tisdag

Tisdagen är mulen och jag roar mig med att gå igenom kläder. Har kommit fram till att jag behöver fylla på min egen garderob lite inför sommaren i en mindre storlek än förra sommarens :) Mollie har nog så hon klarar sig i sommar, iaf när vi är i Gib, vill bara komplettera med ett par vita t-shirtar och så får vi se om tjocka kläder behöver inhandlas om vi åker till Sverige, det får storlek och väder avgöra :)
Pojkarna kan eventuellt behöva några par shorts vardera för att klara sommaren men annars har dem så dom klarar sig. jamie kommer snarare behöva fylla på inför nästa höst eftersom alla hans långbyxor är på gränsen till för små just nu. men ingen större idé att köpa sånt nu då värmen och solen snart är här på riktigt och han går ju mest i skoluniform iaf.

Är lite irriterad för trots skyddande skal och plastfilmer har Mollie lyckats med det oundvikliga, nämligen spräcka skärmen på min iphone... Den går att använda men det är så sjukt irriterande! Men som sagt det var typ oundvikligt då hon alltid går runt med den, jag hade bara hoppats på lite tur för en gångs skull...

Idag ska jag försöka klippa killarnas hår, enklare att få det gjort hemma än o gå till frisören med Mollie som vägrar va still en sekund... Kanske inte kommer bli lika fint dock... tänker ta det mesta med maskinen... Jag har redan förstört Alex frisyr när jag klippte luggen på honom så kanske lättast o bara ta allt med maskinen. Men jag gillar när dem har lite mer hår... hmm... Alex sitter dock inte still han heller så jag som int eär nån mästare på att klippa är väl dömd att misslyckas med en sax... Nå vi får se helt enkelt... Hår växer ju ut!

Inga kommentarer: