söndag, mars 31, 2013

Sverigeturen i ord och bilder


Okej så Pelle var tröttare än mig ikväll, kan bero på att jag somnade mitt på dagen med Alex, men nåja. Jag fick iaf tid att fylla i bloggen lite från senaste tiden.
I Söndags åkte jag med mamma och Lasse på TUR-mässan i Göteborg, det var jättetrevligt!

Mollie och Mormor på väg till bilen

Mamma på mässan

Hoppborg som roade Mollie på mässan
  
Vi hittade en traktor också
 Sen så träffade jag pappa i vårt radhus där vi städade upp sista detaljerna innan våra nya hyresgäster kom för att skriva på kontraktet på deras nya bostad!! Och efter det blev jag bjuden på middag hemma hos pappa, eller om jag bjöd in mig jälv, minns inte, trevligt var det iaf.

Pappa och Mollie

Efter middagen hos pappa åkte jag hem till Anna där jag även fick träffa henne nya kille. Kul att ses! man saknar ju sina vänner där hemma.

Anna och Tobbe

Måndagen spenderade jag med att uträtta ärenden såsom banken, bokhandeln, mammas jobb, klädaffärer... Blev även en sväng i det vackra vädret då Mollan somnade i vagnen.
Eftermiddagen spenderade jag och Mollie hemma hos min fina mormor!

Mollie redo för nya äventyr

Nlie

bojen säger allt

Stenungsunds sund

Hamnen, lite tom denna årstid

Mollie sov gott

Kedja i havet

Solnedgång över skåpesund, blev tvungen att stanna bilen på väg hem från mormor för att fota.

Vackra värld

I love it

Tisdagen spenderades först med stress, nerver och väntan på sjukhuset tills jag fick magnetröntgen avklarad. Sedan pga dem ändrade planerna då personalen gjorde fel och tog in patienten som skulle varit efter mig innan mig så jag missade min andra doktorstid så fick jag och mamma mer tid i stan. Vi hamnade på Frölunda torg där vi brönde många timmar och mycket pengar, trevligt var det!


Mollie och mamma tittar på fiskarna när vi tog fikapaus

Fotopaus i kungälv på vägen hem

solnedgång över älven

Så himla fint


Sedan blev det fotopaus i strandnorum/nösnäs ockå pga den vackra solnedgången

På kvällen blev det en sväng till brorsan med familj, fick även med mig pappa dit. Mysigt att ses alla igen!

Pappa, Tuva och Emma

Mollie och Ellie

Kuinerna bus 

Onsdag blev det åter besök i Göteborg för att träffa min doktor. Där blev det som vanligt EKG, Blodtryck och ultraljud och som en lite otrevlig bonus fick jag göra arbetsbelastning på hjärtat. detta innebär att man ska cykla så långt man orkar på en träningscykel medan belastningen ökar. mitt knä hängde sig givetvis och min kodis är lika med noll så gick väl sådär... Med doktorn hävdade att hon var nöjd med hur hjärtat reagerade. Hon var även nöjd med resultatet av övriga undersökningar och jag behöver inte opereras ännu! Så goda nyheter!
Efter besöket hos doktorn blev det direkt hem till min mormor för 94-års kalas!



Mormor och Mollie

Mollie diskar efter kalaset

Mormor och Mollie diskar

Torsdag var det bara till att kliva upp före klockan sex för att flyga hem till Gib igen... Kvällen spenderades med familjen på Biancas för att fira att jag o Pelle varit ihop i 9 år!!

Mollie leker på flygplatsen i Rygge norge

Äntligen tillsammans igen!




Inga kommentarer: