söndag, mars 03, 2013

Kvällspladder

Ni anar inte hur skönt det var att få duscha! Renskrubbad från topp till är jag nu coh känner mig lite mer som en människa. Tyvärr känner jag mig inte alls utvilad efter helgen eftersom Pelle jobbat stora delar av den och eftersom vädret varit värdelöst så barnen varit rastlösa och bråkat mycket... Jag tror jag skulle behöva komma iväg utan barn en dag. Får se om jag kan lura med mig någon på lördag kanske, vet inte vad jag vill göra dock...

Imorgon ska jag träffa Anne på frukost men jag ska också under morgondagen möblera om i vårat rum. Vi har enormt fuktigt här inne och mögel växer på väggarna, jag måste vädra varje dag för o minska mögelväxandet men såg ändå att det växte på gardinerna idag så imorgon åker dem i tvättmaskinen och Mollies säng ska flyttas bort från den väggen/fönstret. Istället får Pelles skrivbord stå där, han tål nog möglet bättre än stackars lilla Mollie. Är rätt övertygad om att det är delvis pga fukten o möglet som Mollie blev så dåligt, så hon behöver över på rätt sida rummet, om det nu finns någon... Vill helst sätta gång nu, men Mollie sover ju i sin säng så det kan ju bli lite konstigt...

På tisdag är det återbesök till doktorn och det ska bli intressant, Mollie rosslar redan igen och jag undrar om vi borde ge henne inhalation eller inte. Jag är ingen doktor och har ingen erfarenhet av rossel och astmaliknande symptom, hur ska jag vet när hon behöver medicinen?! Så jag har några frågor till doktorn!



Mollies vårskor


Mollie äter lunch

Inga kommentarer: