onsdag, mars 06, 2013

Lost



Det har varit lite väl mycket det sista, konstiga sammandrabbningar med människor och sjukhusvistelser. Och jag känner att jag börjar tappa självförtroendet och min tro i människor. Jag har fortfarande några som jag litar på och tror på, troligen fler än många andra har men jag känner att antalet gånger jag blivit sviken och påhoppad har regnat lite väl tätt det sista. Min naturliga reaktion är att undra vad det är för fel på mig, men sen inser jag att det sällan bara är ens fel när två är osams... och då tappar jag tron på andra också, inte bara självförtroendet.
Och det här med doktorn, hur vet jag att jag kan lita på det en doktor säger nästa gång?! Det är läskigt o tänka så, dem är ju mänskliga och kan fela, alla har vi våra dåliga dagar, men man tycker ändå att när man har valt ett sådant yrke att man får vara lite extra uppmärksam och går inte det får man väl stanna hemma! Läkarna på sjukhuset har visat sig kompetenta så dem litar jag på men, lika så min egen doktor där hemma, men om barnen blir sjuka nästa gång o vi måste till ICC, hur vet jag då att det blir rätt? Skaffa ett andra utlåtande? och om hen säger något annat? Vem lyssnar man på? tredje utlåtande? Nä sådär kan man ju inte heller hålla på...
Så vad gör man när man tappar förtroendet? Hur gör man för att undvika att bli sviken?



Inga kommentarer: