lördag, mars 16, 2013

Lördag och solen har gått i moln

Godmorgon lördag! Jag var lite slö till att börja med men nu är barnen utfodrade med frukost och godis, grabbarna spelar varsitt spel, Mollie sitter och pillar, en tvättmaskinen är igång, veckans mat är planerad, inköpslista skriven och bloggheadern uppdaterad. Inte så illa pinkat en lördagmorgon ändå :) Maken sover efter en grabbkväll igår, lär väl göra det ett tag till... hittade spår efter honom i varje rum, förstår inte alls varför datorn var framme på köksbordet, kom han verkligen hem mitt i natten och satte sig och spelade datorspel?! Nå jag hade inte en lika rolig kväll igår, Mollie vaknade och började skrika vid halv elva och sedan var hon helt otröstlig i nästan en timma, då gav jag henne neruofen (ipren typ) och efter det började hon sakta varva ner. Min tidiga kväll i säng blev inte riktigt så tidig som planerad... Men Mollie kompenserade och gick inte upp förrän 7.30 :) Men inte är jag pigg för det. 
Idag är planen att jag och Mollie ska gå över och leka lite med Trine och Leo medan killarna ska hitta på nåt roligt ihop. Senare ska vi även åka och handla lite. Imorgon ska killarna tydligen se på formula1 på tv på morgonen och sedan på eftermiddagen blir det kalas för Isa som fyller 8år! Så helgen är rätt fullbokad ändå... Nästa helg ska jag och Mollie till Sverige, eller vi flyger till Norge så vi kommer göra en favorit i repris med 4 länder på en dag. Det är mycket billigare o flyga till Rygge än Göteborg och det är inte jättemycket längre och åka hem därifrån, jo ok det är ju några mil men tror ändå de blir billigare. Sådeså!


min vackra lilla kille

Inga kommentarer: