måndag, september 24, 2012

Matlista


Inspirerad av en annan blogg satte jag mig ner och gjorde en matlista, och precis som hon gjort så vill jag dela med mig av maten vi (jag) planerat. Det är kul o få inspiration av andra och kanske få inspirera er lite.
Pannkaka i olika former är en av storfavoriterna här hemma och en av få rätter som man inte får klagomål på av barnen så det återkommer nästan varje vecka. Nu har jag planerat denna veckan och lite till eftersom storhandling sker på torsdagar, lika bra o planera vad jag ska handla för nästa vecka när jag ändå är igång.

Måndag: Pannbiff, sås och potatis
Tisdag: Kyckling i sötsursås och nudlar
Onsdag: Pannkaka
Torsdag: fläskfilé i någon form
Fredag: Taco
Lördag: Rostbiff i ugn med potatis och rödvinssky
Söndag: Lövbiffsröra med pasta
Måndag: Panerad kyckling med ris
Tisdag: Köttfärslimpa och potatis
Onsdag: Pesto pasta
Tordag: Ungspannkaka med kanel och bär

Det mesta är ren improvisation men recept kan ungefärligt skrivas ihop vid efterfrågan :)

1 kommentar:

Spanienfrugan sa...

Vad kul att du också hängde på med matlista :)
Ungspannkaka var hundra år sedan jag åt, låter mumma!