torsdag, september 13, 2012

Hey world, im back!

Yes så var vårt internet tillbaka och vårt vatten, båda på samma dag :) Vattnet hade jag ju helst sett att vi fick tillbaka i tisdags då första rörmokaren var här, men den rörmokaren dög inte åt hyresvärden så vi fick glatt vänta till idag då deras kunde komma... Man blir ju lagom glad över o vänta 2 extra dygn utan vatten för att hyresvärden vill spara en slant eller vad det nu handlade om... Nå idag är vattnet tillbaka och det har jag firat genom att tvätta 2 maskiner tvätt, diska och duscha ;) Lyxigt värre efter nästan en vecka utan rinnande vatten!
Förutom det idag har jag mest varit hemma och varit uttråkad då rörmokaren kommit o gått i typ 4h under dagen och Internet inte funkat även fast internetkillen varit här på förmiddagen... Pelle fick kolla på det och ringa till gibtelecom ett antal gånger innan vi fick igång det ikväll... Så mycket tv och grejande har det blivit idag :) Mollie sov 3h på förmiddagen och sedan hade jag en helt ny tjej efter en kraftig förkylning, igår var hon helt förbi, snorade supermycket, röda ögon och gnällig och trött... Skönt att det verkar ha varit bara en dag då det var jobbigt! Hon är en sån snäll liten tjej och eftersom det är en annan planlösning i denna lägenhet så kryper hon runt överallt och utforskar! Hon står upp mycket, och korta stunder kan hon stå utan stöd, fast det vågar hon bara på mjukare underlag som tex lekmattan eller soffan, smart brud!

För Alex går det bra i skolan och det är otroligt hur bra uttal han har på alla engelska ord, han frågar vad nåt heter och sen uttalar han det perfekt, hundra gånger bättre än vad jag själv gör. Jag antar satsmelodin satt sig i honom och det därför är mer självklart hur han ska uttala orden eller nåt, imponerande är det iaf! Han pratar inte så mycket ännu men man märker efter 2 veckor i skolan att det släppt en aning och han verkar förstå mer.

För Jamie rullar det på och han läser ganska bra nu, när han verkligen försöker och inte bara gissar ;) Hans nya fröken verkar inte lika mysig men han klagar inte. Idag när vi gick hem från skolan pratade han hela vägen, ca 20min om en lek han o hans vänner leker på rasten då dem dödar monster med fireballs och gud vet allt... Ska börjas i tid, märks att han sett scooby doo och power rangers på tv ;)

Jag klämde mitt finger i lördags och sen smärtan hade lagt sig så har det varit som om att fingret sover, jätteobehagligt! Det liksom pirrar konstant och känsligheten i fingret är helt borta. Måste ha dödat en nerv eller nåt, hoppas det löser sig snart!

All träning ligger på is iom flytten och sjuk bebis och tja, omotiverad Nlie. Dock håller jag mig till enbart socker på lördagarna och det funkar. Motion får jag ju då jag går flera vändor till o från skolan dagligen plus allt detta bärande, städande och fejande det sista :) Tror inte jag går uppåt i vikt iaf!

Nu ska lilla jag sova för Mollan ska väl upp 6 imorgon igen, precis som vanligt..


Mamma o Mollan
Igår, sjuk Mollie o trött mammi
Jag vill också åka ståbräda!
Väldigt förkyld men glad tjej :)
Badtajm nu när vi har vatten
Vår tv-hörna
Mollie på äventyr

Inga kommentarer: