fredag, september 28, 2012

Kvällspladder

Jodå jag är fortfarande vaken, och helt uppe i varv för denna galenpannan satte igång och städade nu ikväll... Men ist för att ta en och en halv timma så tar det en halvtimma när barnen sover. Dessutom behövde golven skuras och försök göra det med 2 grabbar med myror i röven hemma ;) Eller en bebis som bara vill krypa runt... Men det är just pga denna bebis som skurningen behövdes, hon blir svart om kläderna och området runt kök och hennes matstolen blir snabbt kladdiga då bordsskicket inte riktigt har trimmats till rätt nivå ännu. Ibland saknar jag verkligen Nalle :D Tänk så lätt livet vore om maten som trillade ner bara försvann! fast å andra sidan så hade jag då haft hundhåren att städa upp så det går väl på ett ut :)

Har ikväll på mig ett par mjukisbrallor som satt väldigt tajt runt både lår och rumpa innan och under graviditeten. Samma med jeansen jag hade på mig idag, jeans som jag ett halvår tillbaka stolt annonserade ut i bloggen att jag äntligen fick på mig igen :) Ja nu sitter dem väldigt löst på lår och rumpa och betydligt lösare i midjan än dem har gjort, men magfettet har ju en speciell passform av naturliga anledningar. Jag skulle vilja säga att bägge byxorna nog kan klassas om för stora. Jag skriver inte detta för att skryta utan för att jag själv har lite svårt att greppa att jag faktiskt tappat så mycket! Tycker nämligen själv att jag ser ungefär likadan ut, alltså fortfarande stor och klumpig. Och jag tror att när jag var så stor, att jag inte riktigt begrep hur stor jag var... det är väldigt svårt att greppa allt detta... Jag vet inte alls om jag tappat vikt det sista eller ej men jag tror det. Har inte vägt mig sen i juli, men byxorna sitter ju löst nu, minns inte hur dem satt då?! Nå jag kämpar vidare med sockerfritt även fast det blir svårare och svårare att hålla det till en dag i veckan. Har blivit mer fusk även fast sockerintaget är långt ifrån vad det var innan. Imorgon är det iaf Lördag och min frossardag, det ska jag njuta av till max och så får vi jobba vidare från och med söndag :) Trine och jag kör på våra power walks också och så blir det rätt bra med vardagsmotion nu när vi flyttat betydligt längre från skolan. Hoppas på att komma igång med hemmaträning snart igen och med Zumba igen, men den motivationen är rätt låg för tillfället. Jag hatar att vara lat till naturen...

Nu är golvet torrt och jag borde verkligen gå och sova eftersom det är jag som ska upp med Mollan imorgon...

Inga kommentarer: