torsdag, september 06, 2012

Analys lägenhet

Ja så vi bestämde oss för att vi ville ha denna senaste lägenheten vi kollade på som ligger i Eurotowers, säger inte er i Sverige så mycket men så är det iaf...  3an vi kolalt på ligger i Watergardens, vilket inte heller säger er nåt men nu vet ni. Nå Eurotowers är i min mening ett fräschare hus och har något bättre rykte än Watergardens. Pluset i eurotowers är också att vi har vänner som bor där, rymligare rum, mer homie yta i lägenheten och bättre isolerat till vintern. Där finns även pool och cooling system vilket det inte finns i watergardens. Det blir längre till skolan men det klarar vi, gå 10 minuter tidigare bara. Fördelarna i watergardens är utsikten, närheten till skolan och de område vi bott i, det extra sovrummet, diskmaskin och 2 badrum. Men vi känner att fördelarna i eurotowers överglänser watergardens. Ja iaf så vi (läs Pelle) ringde mäklaren igår och la ett bud för att få ner hyran. Dem vill ha 1200 och vi sa 1000 mot att vi tar den omgående. Vi måste ändå bryta vårt kontrakt med nuvarande hyresvärden så spelar inte så stor roll när vi gör det. Om dem accepterar detta så kanske vi flyttar redan i helgen. Ren galenskap i min mening, jag vill ju egentligen inte flytta... Jag älskar denna lägenhet, men kan vi få ner hyra 500 i månaden så får det vara värt det. Spelar ju egentligen inte så stor roll var man bor, bara man har sin familj! Så nu väntar vi med spänning på ett motbud från ägaren!

Idag har jag insett fördelarna med att bara ha Mollie hemma några timmar på dagen för jag har hunnit städa hela lägenheten medan hon sov och nu medan hon sitter jollrande på golvet och leker med sina saker så kan jag sitta här o blogga! Inget tjat från uttråkade eller törstiga/hungriga killar.
Jag har även hunnit med bebismys såklart, hon är ett charmtroll min lilla älskling :)


Mollie och Pelle igårkväll, tjejen sovstrejkade även denna kväll...

Inga kommentarer: