torsdag, september 27, 2012

Bra dag men trötta kids

Idag har jag fått hem 3 kassar med nya saker, plus en "rid along lion", bild finns neråt :)
Jo först träffade jag en bekant till mig som har en lite äldre dotter, skulle gissa ungefär 1 år äldre än Mollie och hon gav mig 2stora kassar med kläder! Jättefina kläder ska tilläggas, och massvis! Så himla gulligt av henne, så nu har vi typ det som behövs inför vintern och då får jag ändå en kasse till imorgon av en annan tjej så Mollie kommer inte gå naken i vinter :)
När jag träffat henne så gick jag o mötte Trine och Najade och å gick vi hem till en tjej som Trine känner som höll på o sälja av alla bebissaker och hon hade MYCKET saker! Så det blev så att jag köpte endel bebisgrejer av henne bland annat det rullande lejonet och 4 Lamaze lekaker. Vilket är underbar bebisgrejer men ack så dyra! Tittade på dem i Sverige och dregglade över dem men då kostade en sådan 300kr, idag fick jag 4 sådana, en bok som sjunger, en vanlig bok och lejonet för 20 pund, dvs dryga 200kr! Men 4 av grejerna sparar vi till julklapp åt Mollie.
När jag ändå snackar shopping här så kan jag säga att jag sitter på amazon och plöjer leksaksavdelningen för att hitta julklappar. Man kan säga att jag hittat mer än vi kommer att köpa i slutändan, men lägger allt i kundvagnen för att vi ska kunna gå igenom dem tillsammans och välja ut. Detta har även fått mig att lite mer skriva önskelistor åt barnen, så säg till om ni vill ha dem! Har hittat en jättebra grej åt barnen som jag vill köpa, nämligen en läsplatta men den är tillverkad för barn så inte lika avancerat och inte lika dyrt. Killarna älskar min iphone och jag får aldrig ha den ifred så något sådant vore perfekt till dem! vet att min familj läser här så om någon av er vill köpa varsin åt grabbarna så vi kan köpa annat så är det okej med mig, jag kan beställa åt er ;) (pappa!)

För övrigt idag så har Pelle åkt på magsjukan, den har snart dragit över alla här i familjen, suck! För den delen har typ alla jag känner i Gib haft den snart... Bläh! Hoppas inte den tar ett varv till!!!
Så jag och barnen har ätit rester ida så jag slapp slava i köket ;) Killarna som vaknade typ 6 imorse har varit extremt trötta och fått utbrott båda 2 flera gånger under eftermiddagen. Så är rätt tacksam över att jag inte behövt spendera massa tid på o laga mat!

Ikväll har jag och Trine varit och handlat, dock blev det på morrisons då både Johan och Pelle är sjuka och eftersom vi har storm här i Gib så var inte så motiverande att promenera några km i det med matvaror och allt... Nästa vecka får de bli Spanien igen, man får så mkt mer för pengarna där!

Förresten, är det verkligen så att 5½ åringar redan är vuxna?! Jamie verkar tro det, han har helt lagt ner leksaker typ och när det gäller allt så får man höra hur stor och vuxen han är :)

En annan sak, jag börjar undra om jag fått ett sånt där gammelfaster knä, ni vet ett sånt som värker vid lågtryck. "Mja ikväll blir det nog regn, det känner jag i mitt knä". Haha. Jag har nämligen haft en faslig värk i knät sen regnet kom, it sucks! Har blivit en del bussåkande, tur den är gratis.


Regnkydd på!
Hello there
Tunga moln...
Fyndade lite idag, Mollie gillar den
Alex gillar den
Jamie tittade mest på - han är för stoooor, nästan vuxen...

Inga kommentarer: