onsdag, februari 04, 2009

stackars min lilla kille

Ja livet som småbarnsförälder är aldrig tråkigt... eller jo vissa saker är såklart tråkiga men jag menar man hinner aldrig lugna ner sig innan det är fullt upp igen.

Idag fick vi oss en vända till barnmottagningen på uddevalla sjukhus då bvc tyckte vi borde prata med nån läkare ang Alex förskylning o att han inte velat äta ordentligt. Det visade sig att alex har RS-viruset, fast verkar vara en mild variant av det (läs mer om rs-viruset :http://www.vardguiden.se/templates/Article.aspx?ArticleID=3035). Dem undersökte även Jamie som har feber o är förskyld, troligen har även han viruset men är inte farligt för honom. Båda pojkarna har vi fått bricanyl utskrivet till dem för att underlätta andningen. Nu får vi bara inte hoppas att det blir värre på lille Alex som faktiskt hade knappa 38 graders feber nu ikväll. Just nu sover iaf min lilla kille lugnt, verkar inte alls ha problem med andningen vilket verkligen känns skönt!




Sen vill jag tända ett virtuellt ljus för min bror Johan som idag skulle ha blivit 25 år idag. Vila i frid storebror!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars dina pojkar! Hoppas de kryar på sig.