tisdag, februari 24, 2009

lång tisdag

Hela äventyret idag började redan klockan fem. Huh! Lämnade Jamie hos Carl vid 5.40 för o sen åka mot götet. Och allt gick bra. Sen kikade vi i kakelbutiker en sväng innan vi åkte hemåt igen vid tvåtiden. Ja jag är mystisk ;) Jamie hade dock fått feber på dagis (Carl lämnade honom där åt oss) så vi fick skynda oss hem. Men mamma hade hjälp mig att kika ut en ny morgonrock på rea som jag ville köpa åt Pelle så vi svängde av i stenungsund o jag o mamma gick snabbt in o köpte rocken medan Pelle promenerade en sväng med hunden.
Sen hämtade vi en febrig kille på dagis, 39.5 hade han tydligen... vi tar aldrig febern så har aldrig så stor koll på det där. Vi bestämde oss för att åka förbi BVC o be om "kissepåsar" så vi kunde ta det där urinprovet på Jamie som det pratats om så länge. problemet har varit att dem velat att han ska springa runt naken o vi ska fånga hans kiss i en burk... javisst troligt. För det första ska man lyckas med detta då han har feber o inte springer runt, vilket skulle resultera i att han bara kissade ner soffan. För det andra så vägrar han vara utan blöja. Så jag lyckades tjata mig till kissepåsar! Vilket gav resultat ganska snart efter att vi satt på dem väl hemma. Så efter o ha tillbringat en stund på jobbet så gick Pelle upp till jourcentralet med urinprovet som dem nu ska kolla efter urinvägsinfektion osv. Kanske vi kan få svar på varför han får febertoppar hela tiden.
Resten av dagen/kvällen ahr Jamie i stort sett sovit, Alex han har ätit och skrikit... men nu sover även han :)
Pelle fick morgonrocken på inte riktigt det romantiska vis som jag hade föreställt mig men han blev glad och lovade att slänga sin gamla slitna o nersmutsade morgonrock vilket var en seger bara det :D
Har nu även skickat iväg en beställning på en ny morgonrock till mig själv plus lite annat smått o gott på halens. Så snart har vi alla nya mysiga morgonrockar :)
Kakel hittade vi väl några uppslag, har lite idéer. Till badrummet då... men nu när man väl får och SKA gör om kök o badrum så får man inga häftiga idéer. Alllt bara står still, jag som alltid annars fantiserar.

1 kommentar:

bluerain sa...

Ni får se till att bli friska snart!

Du är utmanad! :-)