tisdag, februari 03, 2009

Reflekterar...

Kan inte låta bli att fundera över huset :)
Drömmer o planerar, hoppas bara huset blir vårt nu!
Tanken är ju där nere att köket ska helt göras om, helst hade jag velat flytta om så spis o disk står på andra väggen där det också finns skåp, gärna diskbänken vid fönstret :) Men då måste man dra om rör o grejer o då spårar det kanske ur vad det gäller att hålla budget osv. Sen vill vi ha ett svart o vitt kök. Vita väggar, vitt kakel, svarta skåp. Får bli vita vitvaror då det kostar dubbelt upp med svarta. Skulle vara så kul o välja sitt eget kök :D
Sen är badrummet snart dax att göras om, men får nog bo in oss lite först. Badrummet är rätt litet men finns en vägg man skulle kunna slå in, men vi kan inte riktigt enas om ifall det vore en bra idé.
Allrummet nere blir lekrum, perfekt med lekrum mitt emellan vardagsrum o kök, då kan man ha koll på ungarna även om man lagar mat eller vill se på tv! Lekrummet blir precis som idag, alltså även gästrum då det int elbir nåt rum över till gästrum :)
Sen blir stora rummet uppe vårt sovrum, stora vindsrummet kommer vi göra om till datarum då det är stort nog för det :) Andra rummet uppe får barnen dela på. Dem är än så länge för små att ha varsitt uppe o vi skulle ha rummet nere så får bli dela rum o lekrum ist.
Till att börja med kommer vi köra ut heltäckningsmattor o tapetsera om i sovrummen. såsmåningom komemr väl resten av huset bli omgjort också vad det gäller tapeter o golv :)
Haha japp här låter det som huset redan är vårt, men det känns nästan så. och man måste ju drömma o planera om man ska köpa nytt!


I helgen har vi haft Pelles föräldrar här, känner mig gammal när jag kallar dem svärföräldrar men är ju så det kallas :) Vi kollade runt huset i Lyse, promenerad lite o sen så vart ju alla sjuka såklart... Alex har inte mått så bra, i söndags fick Anna honom att spy en kaskad med slem o sen orkade han inte äta så fick hälla i honom mjölk med kopp... Sen inatt spydde han på mig, var tydligen pga hostan o han hade precis ätit... mysigt värre var det iaf. Nu ikväll fick han hostattack o spydde upp ännu mer slem. Stackarn! Jamie har också mått dåligt, haft feber hela helgen, även hostat. Idag hade febern gått ner lite på kvällen men han borde nog inte gå till dagis imorn iaf.
O jag lyckades fixa så knät vred sig igår när jag klev av cykeln så det värker, emn kan iaf gå nu. Skit att det aldrig verkar bli helt återställt... Sen är min hals ond så blir säkert lika sjuk som alla andra varit här i helgen. Den enda som fortfarande mår helt bra är Pelle.
Igår åkte Johan tillbaka till sthlm o idag åkte Anna in till gbg där hon skulle på kurs. så nu är det bara fmailjen här hemma.
Nalle mår faktiskt bra efter operationen, verkar inte ha några bekymmer mer än att han hatar tratten han måste ha på natten.
Tror jag gått igenom allihopa nu :)

Nu ska jag se färdigt den knasiga filmen jag påbörjat!

Inga kommentarer: