söndag, februari 15, 2009

Planerar kök o badrum!

Det har varit en lyckad helg trots huvudvärk från helvetet... Igår åkte vi till torp och kollade på lite olika alternativ till kök o badrum. Hittade snygga badrumsmöbler i mörkbrunt trä och kök hade vi ju bestämt oss för skulle bli svarta skåp i... Idag var vi på IKEA för o planera detsamma, snyggaste badrumsskåpen vi hittade var såklart svarta och köket vi planerade i slutändan vart i mörkbrunt trä :P Ja så det blir tvärtom ifall vi köper det på ikea. Men vi ska sondera terrängen lite mer även fast det var bra grejer där. Men kanske kan hitta nåt mer prisvärt eller snyggare :) Sen behöver vi ändå kolla runt på kakel o golv. GOlv hittade vi iofs mkt bra igår på torp, prisvärda också. Fick se en heltäckningsmatta som vore perfekt i barnensrum, en bilmatta! Tänk vad häftigt att ha bilvägar osv över hela rummet. Pelle blev eld o lågor :D
Sen igår fick jag köpt mig hela 6 st ny toppar! Jätteskönt! Min figur är en helt annan med åtsittande toppar, s er inte alls lika bylsig ut. Idag på ikea har jag för första gången på länge gått runt o könnt mig riktigt snygg och inte bara tjock o läbbig... Jätteskoj o få lite boost för självförtroendet. Även fast senaste veckan har varit rena skiten i mat o godissynpunkt. Massa skräpmat, godis nu i 2 dar och andra onyttigheter. Skämms enormt, men vet inte, har int ekänns smak på en vecka nu så det är precis som om att jag tror att om jag inte kan känna smaken så är det inte onyttigt längre. Makes no sence! Och sen att äta massa gott o onyttigt när man ändå inte känner smak är lika idiotiskt det! Men imorgon börjar jag igen, diet for life, a better life! Har jag kommit så här långt så ska det inte skita sig nu!

Imorgon ska vi på möte på banken, bestämma vad för lån vi ska ha osv. Känns väldigt avgörande, även fast själva kontraktskrivandet är mer avgörande. Well huset är verkligen vårt :) hihi börjar sjunka in nu och det är så himla skoj o planera!

Annars i veckan har vi inga större planer förrän till helgen då Pelle far till sthlm eftersom Simon bjudit med honom o se AC/DC live på fredag. Lite svartis blir jag ju men himla roligt för Pelle, o kul för Simon också :)
Jag hoppas kunna lura hem Vicky o Maxim på tjej/barn kväll med middag o mys. vi får väl se, annars kan jag kan lura hit nån annan för kanske stryper nåt av barnen om dem blir jävliga annars ;) Nej skämt åsido så är det ju ett bra läge o umgås med nån kompis utan Pelle. annars kan det vara skönt o vara ensam hemma med barnen bara dem är snälla, gärna somnar tidigt båda två också... haha känner att jag har lite höga krav här :D Vi får se vad som händer iaf. Pelle tar med sig Nalle iaf så jag behöver inte fundera över honom.

Nalle har för övrigt spenderat dagen hos pappa. Tydligen hade Yvonne flytt fältet, helt livrädd för vår gulliga lilla Nallebjörn. Ja så kan det vara, hoppas det inte blev bråk för pappa nudå bara för att vi bad om hjälp.
Nalle hade iaf inte juckat nåt på Wille vilket han alltid gör annars, det var ist Wille som hade juckat en massa, lite förvirrad över att Nalle inte längre luktade pojke... Nalle hade varit en ängel och det hela slutade med att Wille blev svartsjuk över att behöva dela med sig av pappas uppmärksamhet att han hoppade på Nalle... flaschbacks från nyår06/07 fick jag då pappa sa det. Pappa hade iaf fått gå imellan för o få bort Wille o hade fått sig ett hugg i handen. Men pappa verkade inte ta det så hårt, emn hade stängt in Wille i hans rum, ja i Willes rum... man har för stort hus då hunden får ett eget rum!
Får hoppas att Wille inte fortsätter med sånt där, vi kastrerade ju Nalle just för o undvika bråka emd andra hundar o så får det motsatt efffekt?!

Nä, nu får det bli sängen, är trött för jämnan!

Inga kommentarer: