fredag, februari 13, 2009

nått mitt delmål!!!!

Åh jag blev så glad, ställde mig på wiiet bara för o väga in mig nu o så hade jag glidit under mitt delmål under den här veckan som jag varit sjuk. kanske har jag tappat mina muskler o det är därför, men jag bryr mig inte :D idag har jag bara 4.7kg kvar till jag har nått -10kg! Det är stort för mig att på 1½ månad ha gått ner 5.3kg! har aldrig på allvar försökt tappa vikt innan o det är skoj o se att det faktiskt funkar :) Sen antar jag att det inte kommer gå lika snabbt o lätt hela vägen men bara att närma sig sitt mål är stort. Sen är ju egentligen målet att bli av med magen och kan inte tänka mig att det är dem resterande 5kg endast som sitter där så troligen kommer det krävas några kilon till innan jag är där, men jag bryr mig inte! bara bra o kanske kunna komma ner i normalviktig enl BMI, vilket jag inte gör med bara dem där -10kilona... Ska bli kul att få väga sig hos min läkare för en gångs skull, för även dem kommer ju se resultatet :) Även fast min läkare aldrig har sagt nåt om att jag är för tjock, utan snarare sagt att jag alltid sett välmående ut :) hah, men vem vet, hon kanske menade att det syntes att jag måddde bra eftersom jag har några kilo för mkt :P I-lands problem det här! Men inte ett desto mindre problem för mig. Trodde aldrig jag skulle bli så viktbesatt, men sen så var jag ju en sticka fram till tonåren...

Just nu sover båda barnen, om en timma ska vi vara ute i Lyse för att slutkolla huset med pappa o Carl och sedan skrva på papper! iih! Helt tokig tanke det här med att vi kan ha huset snart, vi kommer ha hus snart...
Har suttit o räknat på vad vi kan tänkas behöva låna o tror inte renoveringarna kommer kosta alltför mkt. Hoppas inte iaf. Men bättre o räkna högt.
sjukt att trots att vi lånar massa pengar så kommer månadskostnaderna minska...

Ne nu vaknade Alex såklart så får ta hand om honom.

1 kommentar:

Anonym sa...

HUr har det gått med huset????
Mycket nyfiken!