tisdag, februari 17, 2009

tisdag...

Dagen idag har varit bra, men jag är rätt trött på o sova med tänd lampa o vakna massvis av gånger hela natten... Funderar på om vi kanske behöver börja med ersättning då Alex äter heeela tiden och aldrig verkar bli riktigt nöjd. Har faktiskt varit lite bättre idag på dan så har vi tur så lugnar det ner sig.
Annars idag så blev det dusch för både mig o Alexander. Vi var båda snuskiga. Det är iofs både Pelle o jamie med men Jamie ska få bada nu alldeles strax o Pelle ska jogga med Nalle så han blir snart ännu äckligare :P
Sen så behövde vi handla så vi tog med oss barnen o smittade alla sura pensionärer i affären. Fattar inte varför man måste bli sur bara för man blir gammal? En gubbe verkade tycka vi var oansvariga som lämnad Alex fastspänd i babystolen på vagnen sovandes medan vi gick 2m bort o hämtade en matvara... och flera andra knödde sig o var allmänt otrevliga... bittra gamlingar!
Nej men barnen smittade dem nog itne, båda barnen har mått bra idag :) Men dagis har ju 2 dagars kräkfri regeln så Jamie har fått vara hemma. Efter affärn åt vi lunch, grillad kyckling och potatissallad, mums! O sen la jag Jamie som sedan sov i över 3h! helt otroligt, kan inte minnas han sovit så mkt mitt på dagen tidigare. O Alex sov ganska mkt av den tiden också, vaknade mitt på o ville ha mat, skrek ett bra tag men somnade om, han var slut. Så jag fick röjt upp tvätten, har tvätstugan nu. Har ju massa nerspydda lakan osv. Fick ihop typ 8 maskiner som ska köras ikväll... o då har vi ändå en hel full tvättkorg med kläder också som behöver tvättas...

Inga kommentarer: