fredag, februari 20, 2009

All alone... :)

Just nu är livet rätt bra ändå, dagen idag har egentligen inte varit så illa. Men det är bra tråkigt att vara ensam med barnen hela dagen på det viset. Bamse, teletubbies och Nasse har rullat på tv-apparaterna, jag har ammat, byggt tågbanor, dragit pulka, släpat barnvagn i snön, lagat mat, plockat upp leksaker, torkat bajs o spyor... Ja välkommen till en småbarnsmammas liv!
Men nu så sover båda barnen på övervåningen, jag har laddat med chokladbollar och tittar faktiskt på Lets Dance. Ja jag har alltid tittat snett på dem som tittar på Lets dance, Stjärnor på is osv men antar jag börjar bli en riktig svensson för nu sitter även jag bänkad... Fastnade för några repriser o sen är jag helt plötsligt fast. Men ska väl ärligt säga att hade det gått nån bra film eller serie på fredagkvällar i övrigt så hade nog inte Lets dance rullat här nu :)
Vicky o Maxim dök aldrig upp idag, lite tråkigt men det är som vanligt med mig o mina vänner. Jag vet int ehur det blir så men folk har en tendens att backa ur, jag blir oftast inte ens besviken längre, blir bara mer o mer eremit... Men Vicky hade giltiga själ o ska jag vara helt ärlig så är det rätt skönt o sitta här o mysa för mig själv :)
Vad jag ska göra imorgon vet jag inte... Att ge mig ut o åka pulka gör jag inte igen, kanske ska ha lite bullbak här med Jamie.. vore ju skoj! På nåt sätt måste jag sysselsätta både honom o mig iaf. Om någon har någon bra aktivitet som kan utföras innomhus med en aktiv 2åring så mottages tips gärna! Gärna nåt som tröttar ut honom :D
Vi är bjudna på Maxims 2års kalas på söndag så kanske får bli en sväng till vår exklusiva galleria här i stan (med 5 butiker) för o kolla på en present. Men frågan är om jag vågar mig på det med två barn... hmm... fast söndag är butikerna stängda så har väl inget val.
Nu Hoppas jag Pelle har riktigt roligt och eftersom han bokade ett sent tåg hem imorn så hoppas jag han kommer hem utvilad o ger mig en välförtjänt sovmorgon på söndag :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Nathalie!
Har ett tips på vad man kan göra med en tvååring inomhus. Playdo deg. Kanske du redan har provat . Men det är kul! Har inte receptet på rak arm så här men det finns säkert på nätet om man söker. Behövs i allafal Alun (finns i kryddhållan i mataffären) Brukar man ju inte ha hemma precis. Också Karamellfärg så klart, blir ju lite häftigare med lite färg. Hoppas att detta kan vara något!?
Kram Andrea