måndag, februari 23, 2009

Måndag

Idag har jag gjort allt det där som jag itne orkat med på sistonde. Med andra ord städat o grejat, dem där 3 timmarna Jamie var på dagis räckte inte ens till. Fast hade kanske gjort det om jag inte suttit o myst med Alex i soffan ett tag innan jag tog tag i allt. Så jag har dammsugit och skurat grundligt här hemma. Ville ha bort alla spår av magsjukan. Alex åkte nämligen på det där igår, stackars liten. Han mådde skit o fick upp allt fram tills igår kväll. Men han hade också en sån där kort grej så idag har han mått bra. Skönt det :)
Känner mig lugn i själen nu när det är rent, jag riktigt går o beundrar golvet som inte har en massa kladd o tassavtryck. Hallen är inte brun av slask utan det är rent. Men ja, imorn ser det likadant ut igen, men jag kan iaf få var lugn idag :)
Sen hann jag med o duscha innan jag hämtade Jamie. Så här i efterhand hade jag inte behövt det eftersom jag ändå ska på vattengympa men tänkte inte på det i förmiddags.
Gick en lite extra sväng efter dagis för ville kolla en sak plus att telefonen ringde. Så Jamie somna inte förrän klockan ett idag o sov därför längre än vanligt. Så när jag satt i telefon med mamma o hon säger "ja då kommer snart Pelle hem" så insåg jag att klockan redan var 15.50 o jag behövde ta tag i maten. Jamie hade sovit ända till 15.15 så vart jätteförvånad över hur fort tiden gått :) Skönt när det är på det hållet!
Men nu verkar Pelle ha åkt på nån skit för han var tvungen o vila innan jag ska gå.
Måste sluta nu för Jamie tjatar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet vad du menar, städa grundligt för ofta känns väldigt meningslöst när man har hund och gubbe som inte tänker sig för... =)