onsdag, februari 11, 2009

en lååååång natt

Puh inatt var en av dem värsta nätterna på länge, Alex vaknade en gång i timmen o bara gnällde. Han gnällde bara ännu värre om man ine hade en lampa tänd. Pelle o jamie hade flytt till gästsängen så där låg jag med min enorma huvudvärk och feber o försökte att inte strypa ungen...trodde huvude skulle explodera dels utav lampan äckliga sken och dels för attt han väsnade så... Trenden med att skrika har inte gått över nu heller, även han är förbi av trötthet nu efter att knappt ha sovit inatt men ändå ligger han o skriker sin "jag är trött" sång... Han orkar inte ens ha ögonen öppena och jag börjar undra om han itne har feber då det känns som att han yrar. Får nog gå o kolla det...

Hjärtat såg fint ut igår iaf vilket var skönt att få höra även fast man kanske inte var jätteorolig då han verkar må bra, förutom just nu då...

Han hade ingen feber så är väl bara lika envis som sin mor och vill inte sova...

Jag fick boka om mina planer för morgondagen nu eftersom jag fortfarande sitter här med feber, jag fattar inte att det aldrig går över :(

Min andra son slutar aldrig att förundra mig. Han förstår så mycket och är så snäll o hjälpsam (oftast). Jag tror han har fått sin mors ordningssinne iaf, som tur är! Han har nu när det legat snor papper överallt i huset sprungit o slängt dem i papperskorgen. idag plockade han upp sina leksaker helt spontant, härligt! Han gör så många saker som jag inte kan låta bli att förundras över. Imorse sa jag att jag måste gå o snyta mig o då springer han före ut på toa o visar mig att där finns papper och skulle hjälpa mig med pappret :)
Och Alex har ju som sagt vart gnällig hela natten och morgonen o precis innan Pelle o Jamie gick till dagis så låg Alex i vagnen och gnällde o Jamie blev upprörd över detta. Gick fram till vagnen o klappade på Alex o sen tog han vagnsleksaken o sträckte fram till Alex o sa "hålla". Och visst tog Alex tag i leksaken o lekte o blev tyst :) Så söt, som barnen i apoteks reklamen!
Ja händer många såna där små söta saker varje dag då man inte kan låta bli att le käkarna ur led och undra hur den lilla bebisen kunnat bli en så fantastisk liten pojke?!

Jahapp har insett att vi kommer skriva kontrakt på huset fredagen den 13e :D Får hoppas att skrocket om den dagen inte stämmer. Ser verkligen fram emot denna helg :) Får se om vi kan få barnvakt när vi ska till Ikea, annars blir det inte lätt o planera kök... jamie kommer bara fara runt.

Nä nog bablat här, Alex har äntligen somnat. Ska försöka vila lite tror jag bestämt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Va skönt att han e så snäll mot sin lillebror ;)