söndag, mars 02, 2014

Stilla söndag

Idag har vi haft en hemmadag, ibland behöver man det! Pelle har varit risig i magen och inte vågat lämna huset och det enda jag gjort utanför huset idag är att gå ner till Coviran och handla lite. Barnen har inte varit så intresserade av att gå utanför dörren iaf. Jamie har spelat dataspel hela dagen, och dem andra två har roat sig på olika sätt. Mollie har varit lite hängig och hostat massor och plötsligt hittade jag henne sovande framför tv:n i sitt rum. Hon är så söt när hon sover, tja hon är väl iofs alltid söt men speciellt då!
Själv har jag städat, tagit hand om all ren tvätt som legat högt o lågt i vårt sovrum och dammsugit huset. Rörde ihop en god middag och grejade i största allmänhet, det är som det brukar när jag är hemma, rastlösheten kickar igång och jag tar tag i allt jag vanligtvis inte orkar med.
Gick igenom dem kläderna jag hade liggande i större storlekar åt Mollie också och kom fram till att vi nog ska klara sommaren i år också, kanske bara några t-shirtar som behöver in handlas. Men ska få en kasse kläder av Anne i veckan så vi får se, kanske får vi det sista som behövs, tror dock att dem kläderna i den kassen kommer vara för stora för min lilla docka då dem nyligen är utrensade ur Annes dotters garderob och hon är 4år. Men, bara det rullar in lite mer pengar så är det ju bara roligt o få shoppa lite iaf :) Lär inte få handla så mycket till killarna då dem har hur mycket som helst från senaste charityn från våra vänner. Tur man har så himla snälla vänner ändå!!

Imorgon ska jag och Mollan hem till Trine och Leo, så redan 8.30 ska vi vara vid gränsen för att möta dem, blir en tidig morgon för oss som inte brukar gå ut förrän vid strax före nio som tidigast i vanliga fall. Men ska bli skönt o komma iväg och vi har lite pyssel inplanerat så kommer nog bli roligt!

Resten av veckan är också rätt uppbokad av lekdejter. Sen så åker Pelle mot Skandinavien (först Danmark o sen Sverige) på onsdag och jag får besök från Skandinavien, närmare bestämt Sverige på fredag! Ser fram emot det så mycket, att fina Pennan kommer hit, även om det bara blir för ett par dar så ska vi göra det mesta av besöket! Så nu kan veckan få rulla på snabbt :)




Älskar denna fina filt som Mollies "moster" sytt åt henne, blev en vacker bild!

Inga kommentarer: