torsdag, mars 06, 2014

Städa städa

Idag är det World book day, något som Jamie helt missade pga feber och förkylning, men Alex klädd glatt ut sig till Noddy. Jag blev riktigt nöjd med utstyrseln som jag lyckats få ihop för endast 3 pund, dvs ca 30kr och lite användning av nål och tråd! Se bild nedan :)
Själv har jag städat här hemma, ja det blir ju så när jag är hemma hela dagarna. Dock har jag sprungit till skolan i tre omgångar så hemma hela tiden har jag ju inte varit. Men köket har blivit ordentligt genomgånget, skåp sorterade och saker kastade. Allt har blivit avtorkat så nu är det skinande rent :)
Har även hunnit med att sortera barnens rum och flytta om lite. Alex blir lika glad varenda gång jag gör det, för då kommer leksaker fram som han vanligtvis inte hittar, då dem hamnat i fel låda eller i botten av lådan. Nu har han dock hällt ut alla bilar på golvet och hälften av alla gubbar... Så mycket för att jag skulle dammsuga där haha...
Eftermiddagen och kvällens uppgift är nämligen att dammsuga och när barnen är i säng att skura av golvet då det är klibbigt på många ställen. Måste ju visa upp ett skinande hem för Pernilla som kommer imorgon ;) hehe. Sen är det bara toan och tvätten kvar till imorgon, tur städning osv är ett never ending job, för vad skulle jag annars roa mig med på dagarna? ;)


Noddy


Alex utklädd till Noddy, är rätt nöjd med resultatet

Fina Jamie

Mollan

Jamie och Mollie

Thihihi

puss!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Du behöver ju inte städa för min skull ;)längtar!!

Helen.HUSnrNIO sa...

Men sicken söt Noddy :)

Ha en fin måndagskväll!