lördag, mars 22, 2014

Godmorgon Lördag

Här börjar vi Lördagen tidigare än vi brukar göra på vardagarna, why not liksom?! Mannen i huset är redan iväg, han ska skjuta andra vuxna män med färg, dvs spela paintball, och för det var han tvungen o åka kl 8 tydligen... Själv inledde jag morgonen med mys med Mollan, Peppa på plattan är perfekt när man är morgontrött :) Men man får inte ligga länge och nu när klockan snart är tio så har jag redan hunnit med o packa våra väskor inför avfärd imorgon, busa med mina barn och rigga upp så jag har vardagsrummet för mig själv! Alex är i sitt rum, Jamie spelar på "sin" dator och Mollie ser på film på Jamies tv, perfekt!
Jag borde typ göra en sista städning inför avfärd men jag vet ju att hemmet ändå kommer förfalla medan jag är iväg, so whats the point?! Jag ser till att få tvättat alla smutsiga kläder ist så att mannen inte behöver tvätta förrän till helgen :) Sen ska jag gå in i Mollie och Alex rum och leta efter Ipoden som mystiskt försvann när dem spelade för några dar sen... haha. Fråga mig inte hur dem lyckades tappa bort den...

Morgonmys med Peppa

Gårdagen var förövrigt bra, fika med Kamila på morgonen, sen lite shopping på stan inför resan, lunch hemma innan jag gav mig på att baka sockerbullar med hallonsylt och vaniljfyllning. Degen jäste när jag hämtade pojkarna och hängde i parken och sedan blev det utbakning och förberedelser inför middagen. Blev kycklingfileer, revbensspjäll och klyftpotatis till middag. Vi hade Trine, Johan och Leo över på middag och det var jättetrevligt :) Och jättegott om jag får säga det själv :) Vaniljfyllningen i bullarna vart jättegod, definitivt något jag kommer göra till pajer osv ist för annan vaniljsås!

Inga kommentarer: