måndag, februari 11, 2013

Vikt och utseende

Innan när jag tittat på bilder av mig själv har jag alltid tänkt att jäklar vad tjock jag är men nu kan jag titta på en bild och tycka att jag ser bra ut. Som helgens posering, visst finns det skavanker och visst lägger jag upp dem finaste bilderna i bloggen men jag ser inte längre fet ut! Nu har jag inte vägt mig sen innan jul så jag vet inte vad kilona ligger på men jag tror inte jag gått upp trots slarv med sockret. I julas låg min vikt på minus femton kilo från inskrivningsvikten jag hade hos barnmorskan när jag blev gravid med Mollie. Från höggravid ligger jag på ca minus 26 kilo eller mer, vet inte exakt vad jag vägde som mest som gravid men sista gången jag minns låg jag på +11kg som gravid. Jag är nöjd med minus 26 kilo på ett knappt år som det var innan jul, absolut! Men jag hoppas på minst minus 30 vid nästa besök i Sverige och vågen ;) Sammanlagt hoppas jag på minus 22 kilo från inskrivningsvikten, med 7 kilo dit i julas så känns det inte helt hopplöst! Sen behöver jag nog slipa till alla slappa muskler också för att inte se så degig ut men det får bli ett senare projekt, för tillfället duger alla promenader jag tar!
Well på det stora hela är jag stolt över mig själv som inte bara gått ner alla gravidkilo utan många kilo därtill utan träning eller några fantastisk dieter, bara en sockersnålare livsstil och många promenader har åstadkommit detta! Nu gäller det bara att inte känna sig för nöjd med hur långt jag kommit och ta mig över mållinjen!


Nu existerar det inte många bilder på mig men här är jag med en nyfödd Mollie. Bilderna nedan är från helgen



Ser rätt pigg, frisk och sund ut tycker ni inte det?!

1 kommentar:

Madde sa...

Skitsnygg!