tisdag, februari 05, 2013

Tisdag


Vi var riktiga tröttmössor igår och somnade redan strax efter tio, det är väldigt ovanligt för att vara oss! Men ändå var jag dödligt trött när Mollie ville upp vid 6 så jag hade tur att hon somnade om ovanpå mig så jag kunde sova lite till :)

Alex skrek inte alls idag, till största delen eftersom vi kör på vårt vanliga belöningssystem som alltid verkar funka. Han får ett klistermärke per dag o klistra upp på ett papper tills han har 10 stycken, när han har 10 får han välja en leksak i en viss prissumma i leksaksaffären. Idag blev det alltså första klistermärket och han går runt o fantiserar över vad han ska välja för leksak :D

Annars idag så tvättar jag mest, är inne på tredje maskinen, snart är killarnas lakan helt rena och det mesta av våra kläder, men det är nackdelen med fem pers, tvättkorgen kommer vara full innan kvällen igen iaf... Nå då har jag ju något att göra imorgon också... Måste ändå tvätta våra lakan och våra handdukar, the never ending story...

Pelle ska hämta Jamie idag efter skolan och gå och fika, han fick en lite uppenbarelse här i söndags då han satt och pratade med Alex och Alex undrade varför pappor måste jobba så mycket. Pelle förklarade att det var för att att få pengar så att vi kunde betala för saker som tex pannkakorna Alex åt just då. Och då svarade Alex "Jag förstår att jobb och pengar är viktiga, men vad spelar det för roll om vi inte har tid för pannkakor". Och det har han ju rätt i vilket har fått Pelle att inse att han behöver lägga mer tid på sina barn! På tiden tycker jag :) Så på torsdag ska Pelle eventuellt ta med sig Alex på forumula 1 testning i Spanien, om han får tag på biljetter osv. Jamie ville inte följa med och inte jag heller :D


En vacker dag idag

Inga kommentarer: