tisdag, februari 12, 2013

pancake day och fettisdag

Idag har varit en relativt bra dag förutom en enda sak som svartade ner mkt. Men hur som helst så har  Jamie som igår kom hem med världens migrän och sov bort resten av dagen och sedan var vaken på kvällen var hemma med mer huvudvärk idag. Så han, jag och Mollie har varit till "bvc" för Mollies 1års kontroll. Mollie är en liten tjej som ligger på nedersta kurvan med både vikt och längd men eftersom både längd och vikt är där så var det inte så oroande tyckte sköterskan. Dock ska vi komma åter om några månader för att väga ytterligare, annars har vi ingen mer inbokad kontroll förrän när hon är 2,5 år  vilken jag redan nu fått tid för :O Hur som helst vägde Mollie 8,5kg med kläder på och var 73cm, dock mättes hon stående så vet inte hur jätte exakt det blev men iaf där omkring. Hon fick även 3(!) sprutor, en ny sort och 2 sorter hon redan fått. Dem verkar ha nyanställt en sköterska där, i vilket fall har jag aldrig träffat henne förut men hon var urmysig, brittisk och pratade inte spanska över huvudet på mig medan jag var där. Hon var bra med Mollie och verkade mer kunniga än dem övriga, när jag berättade om min nålfobi erbjöd hon sig att hålla Mollie och det vart jag enormt tacksam för eftersom jag kände hur paniken satte in och jag blev svimfärdig när jag klev in i vaccinationsrummet... Mollie blev mest upprörd över att bli överlämnad till en främling medan mamma gick ut ur rummet än hon brydde sig om sprutorna.
Efter Bvc gick vi hem och vilade och när vi hämtade Alex var Jamie pigg igen. Så efter det hemma lekte Jamie och Alex mest och Mollie sov så jag fick tagit tag o bakat semlor till min fina make som älskar semlor. Men vår mixer dog när jag skulle mixa mandel till mandelmassan så vi fick gå till affären o köpa mandelmjöl när Mollie hade vaknat. Sen blev det fattiga riddare till killarna till middag och jag o Mollie åt några pannkakor eftersom det är Pancake day här nere, så både den o fettisdagen avklarad :) och semla till efterrät, ja för dem som gillar sånt... sen somnade Mollie på mig så la henne o sen pojkarna.
Pelle kom hem nu halv nio från en jobbdag i Marbella, jag hoppas inte det kommer bli en långvarig period i Marbella för så här långa arbetsdagar går inte. Barnen och jag kommer sakna ihjäl oss!
Nu ska jag mysa med maken, vi är inne i en Top Gear period som vi ser varje dag. Inte trodde ni att jag skulle se ett bilprogram varje kväll?! haha inte jag heller!


Alex igår


Mollie igår, det har regnat o varit kallt här


Jag och Mollan igår


Godnattsaga igår


Bullar idag


Semlor!

Inga kommentarer: