lördag, februari 23, 2013

Progress!

Mollie gör små men betydelsefulla framsteg. Hon är såpass stabil när hon är vaken att hon inte behöver vara uppkopplad till maskiner som kollar hennes syresättning och hjärtrytm mer än korta checkar då och då. Och igår kväll tog dem bort dropp infarten hon har haft i sin hand och alla medicin ges nu oralt! Dem har också börjat förlänga från varannan timme till var tredje timme som hon behöver ta sin "nebulyser" vilket är en mask som hon andas in någon rök som ska hjälpa hennes lungor och luftvägar att bli bättre, vet inte vad det kallas på svenska dock...
Igår kväll ville hon inte alls somna och ville bara ut och röra sig så nattsköterska lät henne springa lös i korridoren på avdelningen då smittorisken var liten då alla andra barn var på sina rum. Klockan var elva innan Mollie däckade vilket är väldigt sent för att vara henne.
Vi fick inte alls sova lika bra inatt då denna nattsköterska inte var lika bra på att smyga in o fixa nebulysern medan Mollie sov... Jag var ett tag lockad att låta Pelle sova med Mollie inatt men sen insåg jag att jag ändå inte skulle kunna sova gott när dem inte var hos mig... Så jag är hemma på permission med killarna nu medan Pelle roar Mollie å gott han kan. Jag har tillfredställt mig genom att röja här hemma, gjort dubbel sats med pannkakor, tvättat och lagt alla saker på sina platser. Det hade även behövts diskas och dammsugas men disken lämnar jag till Pelle och dammsugningen kanske jag tar tag i på nästa permission, för idag för detta vara nog, det är tillräcklig ordning för att jag ska kunna slappna av och jag har fått tillräckligt med tanketerapi :) men det är skönt att vara hemma och göra lite vardagliga saker och otroligt skönt att äta lite pannkakor ist för hamburgare och annan skräpmat. Jag har förvisso noll matlust just nu men energi behöver jag ju så det enda som slunkit ner har varit choklad, godis och sen skräpmat då... Lär väl ha gått upp ett par kilo efter det här, men det skiter jag i, vem bryr sig om vikten när ens dotter är så sjuk?! Konstigt däremot att man som förälder inte får någon mat på sjukhuset och att dem inte har nåt utbud av mackor osv på plats, är ju inte alla som har folk som kan hjälpa till o handla mat åt en osv... men men, igår till lunch åt jag resterna av det Mollie fick, tyvärr var det pommes och chicken nuggets :P Man borde ju kunna betala för att få en egen portion! Nåja jag klagar inte, sjukhuset och personalen där har varit fantastiska!
Nu ska jag skypa familjen och sedan kanske det är dags att gå och avlösa P på sjukhuset.

Från imorse

Inga kommentarer: