tisdag, februari 26, 2013

Tisdag igen

God afton!
 Idag har jag haft lite terapiarbete o göra och eftersom Mollie varit så nöjd med att vara hemma bland alla sina leksaker så har det inte varit något problem. Jag har plockat, damma, dammsugit, diskat x3, tvättat 3 maskiner varav två redan är torra då det blåser typ storm ute och så har jag bytt lakan i killarnas sängar och fått ordnat med täcken som är lagom stora åt dem. Känns otroligt skönt att ha fått detta gjort och ovanpå det så är Pelle och handlar i Spanien nu på vägen hem från Marbella så typ allt som behövdes fixas här hemma blev gjort idag! Så nu är vi ikapp efter en veckas kaos rent hem o familjemässigt, tja kaos rent känslomässigt också ju... Men iaf.

Veckan som varit har varit en upplevelse, det har varit hemskt och sjukt jobbigt men under omständigheterna har det ändå varit en bra upplevelse. Alla som jobbade på avdelningen Rainbow ward som Mollie låg på har varit underbara och sjukt hjälpsamma, doktorn har varit hur trevlig som helst och fått en väldigt sjuk flicka riktigt pigg o glad igen. Själva avdelningen var jättefin med ett enormt lekrum fullt av leksaker, böcker, tv-spel och målarsaker, tyvärr fick inte Mollie leka där då hon smittade men killarna var inne och lekte några vändor. Rummen var fina med målningar på väggarna av tex lejon kungen, snövit och dem sju små dvärgarna osv.
Mollie har utvecklats också på sjukhuset och säger numer några ord på engelska bla "Hello", "dummie"(napp) och vinkar och säger "bye bye" - himla gulligt!
Det går inte riktigt att summera dessa 6 dar på sjukhuset men tja mitt i allt det läskiga och jobbiga så har det varit himla bra!

Imorgon ska jag försöka hitta på något roligare än o greja hemma, kanske träffa nån vän och sedan ska ju Jamie till fotbollen.

Och tack världens bästa pappa för att du hjälper oss!


Mina fotomodeller, synd bildkvaliten suger


Underbar unge med klistermärke från skolan


Cyklade och hämtade Jamie


lite skillnad på hur hon mådde för en vecka sen


Läser läxan

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hej,

jag har en toppentävling igång på bloggen där man kan vinna en Carena lieback lux sulky värde 749 kr.

Var gärna med! Om du inte gillar såna här kommentarer ber jag om ursäkt.

Ha en bra dag!

Tävlingen hittar du här: http://yarp.blogg.se/2013/february/tavla-om-en-carena-sulky-lieback-lux-2.html#comment