tisdag, februari 19, 2013

A rainy day

Doktorn dumförklarade mig inte, han sa att 39,8 var för hög temp för att komma från vaccinationen. Han lyssnade på lungor och hjärta efter att jag förklarat min oro men han verkade inte tycka det var nån fara med det, han kollade hennes hals och trodde på halsfluss. Ny antibiotika kur för lillan, viktigt att vi får ner febern och är hon inte bättre på torsdag måste vi gå tillbaka... Är glad jag följde min instinkt och gick till doktorn, min instinkt brukar stämma när det gäller sjukdomar i familjen.

Annars hämtade vi Jamie och tog oss hem per buss då det regnade galet mycket. Stopp i trafiken och fullt på bussen men vi tog oss hem.
Mollie har typ sovit i vagnen sen vi kom hem och killarna har lekt. Jag har fått laga mat till både idag och till imorgon. Jag har även fått röja lite här hemma, något som behövs efter att jag suttit med Mollie i knät några dagar. Strömmen gick ett tag och nu åskar det så det är riktigt oväder, blåser som fasen också så man är rätt nöjd över att sitta inne på 10:e våningen och titta på spektaklet :)
Har röjt lite i killarnas garderober idag, fasen vad dem växer! Dax att köpa nya byxor till Jamie och lämna Jamies vidare till Alex. Dock tror jag dem klarar sig till sommaren, då blir det ju typ bara shorts så vi behöver inte shoppa förrän i höst, synd men tja lika bra det... :) Nu är det strax dax att stoppa killarna i säng och diska upp middagsdisken innan jag ska krypa ner i min varma goa säng med en bra bok!


Jamie i väntan på bussen


Alex...


Regn regn

Inga kommentarer: