söndag, februari 24, 2013

Söndag

Idag missade jag doktorn då han kom nu på eftermiddagen då Pelle var på sjukhuset och jag här hemma och vilade, det var typiskt eftersom jag hade laddat med frågor. Men hon blev inte utskriven idag så jag har chansen att fråga imorgon igen... Det lät nämligen på sköterskorna imorse som om hon skulle kunna få komma hem idag, men doktorn tyckte att hon behövde ett dygn till på sig att återhämta sig då hennes puls går upp för att hon ska klara av att syresätta sig själv. Dock räknade han med att vi skulle få komma hem imorgon! Blir lättare att spendera en till natt med kass sömn om man vet att man sedan får komma hem. Dessutom får hon medicin mer sällan nu så natten kanske inte blir så illa. Natten till idag var dock inte rolig då Mollie var extremt orolig och vaknade flera gånger av sig själv och ville absolut inte ligga i sin säng och sova. Men för att jag skulle få någon sömn alls var jag tvungen att få henne o somna i sin säng så det krävdes lite arbete så jag är rätt trötter idag... Men man är ju inte bara trött pga sömnbrist utan pga den mentala pressen och stressen det innebär att vara på sjukhuset.´och ha ett sjukt barn. Oro tar ju också ut sin rätt, även fast jag inte är lika orolig längre då jag ser hur pigg Mollie är idag. Allt detta har varit en stor pärs för hela familjen och det kommer nog ta en stund o återställa balansen...
Okej tappade blogginspirationen så på återseende!

1 kommentar:

★ Katta- Mamma till 3 & Gravid ★ sa...

sv: Vi har redan en syskonvagn hemma när vi ska ut o gå hela familjen. Men när jag o bebisen ska gå själva då kommer denna användas. Med frakt gick allt på 3300kr :)