onsdag, december 02, 2015

WHY?!

Gah, igår vid middagen så satt jag och Pelle och pratade och konstaterade att denna månaden så är ekonomin helt okej pga extrajobb och att vi kan ha en lugn och avslappnad jul och sen så skulle jag åka mot hundkursen, sätter mig i bilen, tänder tändningen, fixar med GPS:en, glömmer att bilen inte är startade så släpper handbromsen, lägger in växeln och rullar ner för vår uppfart som sluttar, märker att styrningen är extremt tung så kommer på att jag inte har startat motorn. Stannar bilen och lägger ur växel för att starta, bilen hostar lite men startar inte... SUCK! Hämtar Pelle men vi kan inte få igång den så försöker putta den till en parkering men en volvo väger apa kan jag tala om... Så vi ringer på hos grannen och får putthjälp upp på vår parkering igen, tack och lov. Men alltså fy fan! Vet inte vem det var jag pratade med men för ett tag sen så sa jag till någon att jag bara går och väntar på att nästa sak ska gå åt helvete då det gått för bra ett tag och ja, så rätt man kan ha! Men efter ett samtal med min pappa och lite googling så fick jag ett litet hopp då det verkar som det bara är batteriet. Så messade Nadine och imorse kom hon med startkablar och vi lyckade starta bilen! Körde runt i en dryg halvtimme så nu hoppas jag bara att bilen har laddat och startar igen när jag ska hämta i skolan, hade kunnat gå till skolan idag men vi har en playdate inbokad så håll tummarna!
Dock innebär detta att vi måste köpa ett nytt batteri och den avslappnade julen kanske blir lite mer ansträngd än vi hade hoppats på... Jäkla skit, det är som att man inte förtjänar att det rullar på i en längre period än några månader....

Nå här kommer två mysbilder för att väga upp gnället!


Soffmys!

Sötunge!

Inga kommentarer: