fredag, december 11, 2015

Kvällspladder

Har nu fått skrivit 5 texter, yey me! Bara 17 kvar och 10 av dem har jag försökt kränga över på Pelle, vi får se, antagligen behöver jag skriva kanske hälften av dem ändå, han har ju ett vanligt jobb också och mina hushållssysslor räknas tydligen inte... Ni kanske undrar vad det är för texter jag skriver? Tja det är folk som beställer texter till sina hemsidor för att träffa bättre i tex google när man söker på saker. Så jag får ett ämne, en länk med inspiration, några ord som måste vara med i texten och en länk som ska passas in naturligt i texten. Alla artiklar ska vara ca 400 ord och ämnena denna gången har varierat mellan djurfoder, tak, larm och säkerhet. Inte roligast i stan att skriva om men om nån behöver renovera sitt tak så kan jag rätt mycket nu ;)

En annan sak jag glömt att nämna, eller nej kanske utelämnat med flit är att Lucy igår var helt halt. Nej vi misshandlar inte våran hund men hon är verkligen en mästare på att göra sig illa... Men sen är hon mer vild än tam ibland också ;) Hur som helst så har hennes ben var mycket bättre idag och vi har kunnat ta riktiga promenader. Hon skrämde mig rejält igår när vi kom hem från lekgruppen och hon inte kunde ta sig upp från golvet, jag fick lyfta henne... Vi gissar på att hon sträckt någon muskel och hon fick vila hela dagen igår. Imorse haltade hon fortfarande men ikväll gick hon som vanligt igen!!

En annan sak, vi bokade Mollies blodprov idag och vet ni, vi måste vänta ända till mitten på januari för att få ta det!! Ett sketet litet blodprov... men tydligen måste vi åka till stora sjukhuset och ta det för att hon är så liten, vet inte riktigt vad som skiljer sig på ge ungen tre sprutor efter varandra under gallskrik än ett stick och lite blod. Men har kanske med små vener och göra, inte vet jag... Men allergifrågorna kvarstår och hemmet förblir helt nötfritt under julen, inte ens mandel i knäcken får jag ha... tjoho!

Nu ska denna dam sova, för imorgon måste jag skriva mer roliga texter!

Lucy, hunden med otur

Inga kommentarer: