tisdag, december 15, 2015

snart jul

Idag är Alex åter i skolan och vi är tillbaka i rutin, men det varar inte så länge. På fredag är det jullov och nästa vecka kommer pappa hit för att fira jul. Jag kan inte fatta att det bara är 9 dagar kvar till julafton! Jag känner ingen direkt julstämning i år även fast den växte igår när jag, Alex och Mollie såg på The Santa Clause när Jamie och Pelle var iväg och åkte pulka i fejksnö med scouterna. Alex älskade filmen och jag lovade att vi skulle se tvåa senare idag, får se om han fortfarande i sugen på det när han kommer från skolan. Det är så otroligt mysigt att se på film med ungarna så länge som filmen är någorlunda bra. Det är därför jag älskar julen, det finns så många bra familjefilmer!

Strax ska jag ut på stan och kolla på dem sista julklapparna och köpa mer julklappspapper. Vi får se hur mycket kaos det är på stan, men vi går iaf på fm så borde inte vara allt för galet. Vi får med oss Thomi och Artemis som sällskap, det var länge sen vi gjorde något annat än o bara fika hemma hos dem så ska bli trevligt.

Imorgon är det julkonsert i kyrkan som Jamies klass och tre andra klasser ska utföra, ska bli supermysigt att gå och kolla på. Nära nog luciatåg, det är iaf det enda vi kommer få se, men efter att ha sett dem miljon bilder på andras barn som lussar på facebook och den tv-sända Lucia så duger detta bra :) Och dem sjöng massor i Alex pjäs förra veckan också, och det finaste med lussandet är ju att få se sina egna barn ändå!



Här har ni mina tre fina barn igår

Mitt filmsällskap

Inga kommentarer: