onsdag, december 09, 2015

Behöver mer timmar på dygnet

Jag önskar att jag hade fler timmar på dygnet, eller snarare att jag var pigg fler timmar på dygnet så jag fick gjort allt jag behöver göra. Jag försöker att knö in allt samtidigt vilket resulterar i att allt blir lite halvdant. Får skrivit några texter här och där medan jag försöker roa Mollie, hålla efter hemmet, ta hand om vovven och hämta killarna och gör läxor med dem och hinna laga en bra mat. Att jobba med ett barn hemma och vara lite lätt pedant är ingen bra kombo... Men det går, dock vill jag inte leva såhär, jag ser fram emot att ha dagis till Mollie och ett jobb jag lämnar när jag åker hem :) Snart så!

Ikväll var jag på hundkurs med Lucy, vi var ute idag och övade på att gå i koppel. Lucy är duktig på att gå i koppel om det inte finns något som distraherar och stressar upp henne som barn eller andra hundar. Men idag var ju dem andra deltagarna i kursen där med sina hundar så det var en prövning, men vi lärde oss mycket och i slutet så gick Lucy bra i koppel fastän det var andra hundar runt henne! Det är bara att fortsätta öva så kanske vi en dag får ordning på henne, hon lär ju lugna ner sig och mogna allt eftersom tiden går också!

Här kommer lite bilder från igår och idag:

I bilen igår

Alex igår när vi väntade på Jamie vid skolan

mina underbara ungar vid skolan igår

Vid skolan idag, vi fick gå dit pga problem med bältet i bilen och så provade vi en ny väg, den gick snabbare så vi blev stående vid skolan i en halvtimme och vädre skiftade från sol till regn till sol och regn och en magiskt vacker dubbel regnbåge!

Söta lilla Jamie...

Charmtrollet Mollie...
Sötnöten Alex...

Bokstund med pappa!

Inga kommentarer: