måndag, december 07, 2015

Inga olyckor och allergiutredning

Om ni undrar hur det gick för Mollan att sova utan blöja så kan jag meddela att hon sov hela natten och när Pelle gick in till henne imorse så var sängen torr och hon sprang direkt till toaletten!! Så himla duktig tjej, jag undrar om hon varit redo för detta länge? Inte lätt att veta då hon alltid vaknar först och när vi väl är uppe så har blöjan varit blöt.. Nå vi är iaf jättestolta och Mollie är jättepepp på att fortsätta att sova utan blöja. "nu kan vi slänga mina blöjor" sa hon i morse :)

Sen så efter vår morgon hos en sovande Artemis så var vi till doktorn för att reda ut Mollies allergier. Det ska nu tas ett blodprov där dem tydligen kan kolla vad hon reagerar på, han skulle testa, nötter, frukt, soja, damm och nåt annat som jag inte minns. Och dem läskiga perioder då hon andas konstigt trodde han eventuellt kunde bero på astma, men jag vet inte om han bokade någon vidare undersökning på det.. Men ska väl tillbaka efter blodprovet för resultat så får kolla då. Vi maxar verkligen hälsosystemet här, men det var ett tag sen vi hade en riktig doktor att gå till och ni anar inte hur skönt det är att få allt kontrollerat!

Och sen så uppstod ett nytt problem med bilen, såklart... jag trodde volvo var kvalitet men denna verkar vara ett undantag, eller så är det bara dags då den är äldre... Den här gången har nåt hänt med bältet i baksätet, vi fäller sätet för att få in och ut killarnas cyklar då bakluckan också är trasig och idag när jag hade lastat ut cyklarna här hemma och skulle fälla tillbaka sätet så hängde sig bältet så det går inte att fälla tillbaka sätet för att bältet är låst i för kort längd... Så helt plötsligt har vi bara 3 platser att sitta på i bilen... Läste runt lite och det verkar som att det kunde vara en enkel sak att fixa men just nu känner vi att det vore supersmidigt om vi kunde få pengar till att lämna in bilen på verkstad i julklapp så vi slapp att göra fel och förstöra bilen mer...

Nu blir det veterinären och sen scouterna med Jamie.



Älskade Mollie

Inga kommentarer: